به گزارش ایسنا، دکتر باقری در دیدار با استاندار افزود: در بحث ایمنی جادهها رویکرد برخی استانها منفعلانه است و در صورت بروز حوادث جلسات مربوط تشکیل می شود ، در حالیکه حضور استاندار در این جلسه موضع فعال استان سیستان و بلوچستان را برای ایمن سازی جاده ها نشان میدهد .
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، با ضروری خواندن اعمال قوانین بازدارنده توسط پلیس، نصب دوربینهای هوشمند کنترل سرعت، استقرار و احداث مراکز امداد و نجات و اورژانس در مکانهای مناسب و احداث مجتمع های بین راهی را برای کاهش تصادفات جاده ای مهم برشمرد.
دکتر باقری با بیان اینکه تبلیغات صدا و سیما باعث شده است حجم مسافرتها به برخی استانها بیشتر از بقیه استان ها باشد، نقشه صدا و سیما را در معرفی جاذبه های گردشگری سایر استانها به منظور تشویق گردشگران برای سفر به این استانها و پیشگیری از ترافیک سنگین و وقوع حوادث تلخ جاده ای، تاثیر گذار و حائز اهمیت ذکر کرد .
وی با بیان اینکه توسعه بنادر باعث افزایش تردد خودروهای ترانزیتی در جاده ها و ترافیک جاده ای می شود، توسعه ریلی را برای انتقال کالاهای ترانزیتی و موثر در کاهش ترافیک جاده ای، مناسب ترین راه برشمرد.
استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه ،با اشاره به وسعت ۱۱ و چهاردهم درصدی استان گفت: سیستان و بلوچستان یک و ۴ دهم درصد از بزرگراه های کشور را دارا می باشد که در ، این زمینه سی و یکمین استان کشور است .
محبی افزود: ۴۰۵ هزار نفر جمعیت روستاهای استان فاقد راه هستند که به دلیل پراکندگی روستاها هزینه بالایی برای احداث راههای روستایی مورد نیاز است .
استاندار افزود: مهمترین عامل ماندگاری و توسعه روستاها و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها، احداث راههای روستایی است .
محبی همچنین با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش ترددات خودروهای ترانزیتی در محور چابهار_زاهدان_میلک تصریح کرد: ۷۰درصد تصادفات استان در این محور رخ می دهد که وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل هرچه سریع تر این بزرگراه، توجه بیشتری به استان داشته باشد .
وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات استان به صورت رخ به رخ و با آمار تلفات جانی بالا رخ می دهد، احداث بزرگراه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی رانندگی ایمین را برای کاهش تصادفات جاده ای مهم برشمرد.
انتهای پیام