به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، محمد احمدی آذر، رییس اداره روابط عمومی این بانک در گفتوگویی درباره خبری که اخیرا در برخی رسانهها با موضوع دشواریهای مسدودی تجارت کارت منتشر شد، گفت: بانک تجارت راهحلهای مختلفی را به مشتریان به منظور مسدودی کارتهای به سرقت رفته یا مفقودی پیشنهاد میکند که یکی از این مسیرها، تماس با مرکزارتباط مشتریان ۱۵۵۴ است.
دارندگان کارتهای بانکی که با مشکلاتی مانند سرقت یا مفقودی مواجه میشوند میتوانند در هر ساعت از شبانهروز پس از تماس با ۱۵۵۴ با انتخاب کلید شماره یک و ورود اطلاعات درخواستی نسبت به انتخاب کلید شماره چهار اقدام و با وارد کردن اطلاعات حساب و مشخصات فردی کارت خود را مسدود کند و در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل انجام این فرآیند، با انتخاب کلید شماره دو با کارشناسان این مرکز ارتباط گرفته و راهنماییهای لازم برای مسدودسازی حساب را دریافت کنند.
وی افزود: در تماس با مرکز۱۵۵۴ فرآیند مسدودسازی پس از احراز هویت به درخواست شخص دارنده کارت انجام میشود و هیچگونه اطلاعاتی درباره مبلغ موجودی کارت از مشتریان دریافت نمیشود. بنابراین در صورت بروز چنین شرایطی به غیر از دارنده کارت اشخاص دیگر نمیتوانند پروسه مسدودی کارت را با مرکز ۱۵۵۴ پیگیری کنند که البته نویسنده در خبر، موضوع پیگیری مسدودی کارت توسط فرزند را طرح کرده که این امر برابر مقررات منع قانونی دارد.
احمدی آذر با اشاره به اینکه در مرکز ۱۵۵۴ با هدف ارائه خدمات مطلوب و رعایت حقوق مصرفکنندگان خدمات بانکی، تمامی مکالمات مرکز ارتباط مشتریان ضبط و نگهداری میشود افزود: براساس بررسی انجام شده، مکالمهای با مضمون خبریادشده در این مرکز ثبت نشده است.
سخنگوی بانک تجارت ضمن تاکید بر لزوم حفظ اطلاعات رمز و استفاده از رمزهای غیرقابل پیشبینی توسط مشتریان یادآور شد: سادهترین و سریعترین راه برای مسدود کردن تجارت کارت، همراه بانک جدید تجارت است که مشتریان در کمتر از یک دقیقه میتوانند از این طریق کارت خود را مسدود کنند.
این بانک علاوهبر راهکارهای فوق امکان مسدودی حساب از طریق شعب بانک تجارت در سراسر کشور، خدمات اینترنتی کارت در سایت این بانک و همچنین سرویس اینترنت بانک تجارت فراهم کرده است.
انتهای پیام