به گزارش ایسنا، دکتر جمشید حاجتی با اشاره به صرف ساعت ها کار تخصصی، با بررسی دقیق سرفصل دروس رشته از بیش از 85 دانشگاه معتبر جهان و کسب نظرات مدرسین دورس دکترای این رشته در دانشگاههای سراسر کشور از تصویب برنامه آموزشی دوره دکتری رشته آموزشی بهداشت و ارتقا سلامت خبر داد.
وی ااظهار داشت: تغییرات بنیادی بین المللی در مفاهیم سلامت و همچنین تاکید شواهد و تجارب جهانی بر لزوم جهت دهی و سازمان دهی مجدد نظام های سلامت، از رویکردهای «مشکل مبنائی» ، «بیماری محور» و «معمول گرا» به سوی رویکرد «سیستم مبنایی» «پیشگیرانه»، «سلامت محور» و «ارتقاء سلامت» مبنی بر ترویج سبک زندگی سالم، هئیت ممتحنه و ارزشیابی رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت را بر آن داشت تا اقدام به "بازنگری برنامه آموزشی رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در مقطع دکترا کند.
دکتر حاجتی با اشاره به انجام مراحل بازنگری این رشته که شامل نیازسنجی، بررسی کریکلوم موجود و مقایسه آن با رشتههای مشابه در سطح بین الملل، رویکرد سامان دهی اطلاعات، ساماندهی اطلاعات و تهیه پیش نویس اولیه برنامه آموزشی، بازنگری پیش نویس اولیه توسط اعضای هیات ممتحنه و بازبینی نهایی و تصویب برنامه آموزشی دوره می باشد تصریح کرد برنامههای آموزشی دوره دکتری ارتقای سلامت و آموزش بهداشت همگام با بررسی تغییرات بنیادین در مفاهیم سلامت و کنفرانس های بین المللی در موضوع ارتقا سلامت تدوین شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی،دبیر شورای علوم پایه پزشکی بهداشت و تخصصی ابراز امیدواری کرد با تدوین مهارت های بروز ارتباطی، توان هماهنگی درون بخشی و برون بخشی و کسب مهارت های عمومی و تخصصی بیشتر از سوی دانش آموختگان این رشته، گامی در جهت توسعه ایران اسلامی برداشته شود.
انتهای پیام