گوناگون 02:17 - 18 مهر 1394
یک فعال اقتصادی تاکید کرد
مدیرعامل شرکت تلفیق هنر پارسی با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان در خصوص دوران پساتحریم گفت: در شرایط رفع تحریم‌ها و حضور برندهای خارجی در کشور باید برنامه مشخصی برای حمایت از صنایع داخلی وجود داشته باشد.

ضرورت برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید در پساتحریم

حسن پیرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا افزود: ورود شرکت‌های خارجی می‌تواند فضای رقابتی خوبی را در بازار ایجاد کند و زمینه‌ساز افزایش کیفیت محصولات ایرانی شود اما مشکل اینجاست که شرکت‌های ایرانی ابزارهای رقابتی‌ برندهای خارجی را در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: برندهای شناخته شده جهانی بدون نیاز به تبلیغات گسترده می‌توانند نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند ضمن آن که از توان مالی بالایی برخوردارند و به واسطه تکنولوژی‌های برتری که در تولید محصولات خود به کار می‌برند، کیفیت بهتری نیز دارند.

مدیرعامل شرکت تلفیق هنر پارسی یکی از راهکارهای حمایت از صنایع داخلی را تلاش دولت برای الزام برندهای خارجی به شراکت با همتایان ایرانی خود دانست و افزود: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی هر حوزه نیز می‌توانند برای حمایت از شرکت‌های نوپا و بنگاه‌های کوچک و متوسط، پیش از رفع تحریم‌ها جلساتی را با حضور آنها برگزار کنند و مشکلات و خواسته‌های این‌گونه واحدهای اقتصادی را بشنوند.

پیرعلی اضافه کرد: در شرایط گذار و پرتلاطم اقتصادی معمولا بنگاه‌های اقتصادی نوپا، کوچک و متوسط آسیب بیشتری می‌بینند و برخی از آنها قربانی می‌شوند اما برای اینکه در دوران پس از تحریم این اتفاق برای تعداد کمتری از شرکت‌ها رخ دهد باید از پیش آمادگی داشته باشند و حمایت شوند.

این فعال اقتصادی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از این‌گونه بنگاه‌های اقتصادی برای بروز‌رسانی دستگاه‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید گفت: در ایران مهارت و خلاقیت لازم برای تولید محصولات با کیفیت وجود دارد و مشکل اصلی نبود تکنولوژی‌های جدید است که برای رقابت با برندهای خارجی باید این مشکل نیز برطرف شود.

دولت؛ بزرگ‌ترین مانع تولید

این فعال اقتصادی، دولت را بزرگ‌ترین مانع تولید در کشور دانست و افزود: هر تولیدکننده از روز نخست فعالیت خود با انواع دغدغه‌ها در زمینه دریافت تسهیلات، پرداخت بیمه و مالیات و فشارهای اتحادیه‌های صنفی روبه‌روست و در مقابل، حمایتی نیز دریافت نمی‌کند.

پیرعلی خواستار ارائه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به کارفرمایان شد و گفت: برای حمایت واقعی از تولید باید سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد چرا که با توجه به سودهای بالای کنونی و مشکلاتی که صنایع با آنها مواجه هستند، سرمایه‌گذاری در تولید منطقی نیست.

به گفته وی در این شرایط افراد ترجیح می‌دهند پول خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و این امر باعث کمبود نقدینگی در تولید شده است.

مدیرعامل شرکت تلفیق هنر پارسی، گفت: برخی از تسهیلات پرداخت شده در حوزه کسب و کار به حوزه‌های دیگر راه یافته‌اند و هیچگاه به تولید منجر نشده‌اند. برای حل این مشکل تسهیلات باید بر اساس طرح و برنامه و به یک گروه پرداخت شود.

پیرعلی توضیح داد: هیچگاه یک فرد نمی‌تواند به تنهایی در تولید به نتیجه برسد و برای موفقیت در این زمینه به مهارت‌های مختلفی از جمله مدیریت، تبلیغات و بازاریابی نیاز است. بنابراین درخواست تسهیلات نیز باید از سوی گروهی از افراد که مهارت‌های مختلفی دارند، ارائه شود.

به گفته وی تولید بدون طرح و برنامه نیز موفق نمی‌شود به همین دلیل طرح توجیهی کار باید حتما در زمان درخواست تسهیلات آماده باشد.

پاسخ به نیاز بازار

مدیرعامل شرکت تلفیق هنر پارسی بیان کرد: این مجموعه فعالیت خود را با ارائه برند پامیکس از پارسال آغاز کرده و در زمینه طراحی و تولید مبلمان و تجهیزات دکور منزل فعالیت می‌کند.

پیرعلی که پیش از تاسیس این شرکت در زمینه طراحی داخلی فعالیت می‌کرد دلیل ورود به این صنعت را نبود تنوع در بازار دانست و افزود: تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مسکونی این واقعیت را مشخص کرد که سلیقه برخی از کارفرمایان فراتر از محصولات موجود در بازار ایران است و در آن زمان ما ناچار بودیم برخی کالاها را وارد کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های پامیکس نوع بسته‌بندی محصولات است به این ترتیب که تعدادی از تولیدات این شرکت در قطعات جداگانه و با قابلیت مونتاژ عرضه می‌شوند.

این فعال اقتصادی گفت: در بازار ایران محصولات کمی یافت می‌شود که امکان مونتاژ را به مصرف‌کننده بدهند و او را در لذت خلق محصول شریک کنند.

به گفته وی این روش تولید و بسته‌بندی برای محصولات کوچک و ساده مانند انواع میزها و وسایل دکوری کاربرد دارد و محصولات حجیمی مانند مبل به صورت تمام ساخته شده در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند تا اعتماد مصرف‌کننده را جلب ‌کنند.

پیرعلی بیان کرد: با وجودی که در نمایشگاه مبلمان امسال برند پامیکس به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر شناخته شد، بر اساس برنامه‌ریزی که پیش از شروع فعالیت شرکت صورت گرفته بود ما در حال حاضر باید در جایگاه بسیار فراتر از حال حاضر قرار می‌گرفتیم اما موانع و مشکلات موجود در حوزه تولید مانع از این امر شده است.

انتهای پیام


7184086
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است