گوناگون 11:51 - 27 مهر 1397

تدوین اسناد توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی با بیان این مطلب با اشاره به مراحل اجرای برنامه طرح تحول آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایجاد مفهوم ارتقاء آکادمیک دانشگاه از طریق طرح تحول و ترجمه بسته ها به نسخه اختصاصی برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اولویت بندی آنها برای اجرا، توجیه مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بخشی از این برنامه است.

ضیایی افزود: قرار دادن طرح در برنامه استراتژیک آموزشی دانشگاه و بالطبع برنامه عملیاتی دانشگاه، اجرای بخشی از این بسته ها از زمان استقرار مدیریت جدید و پایش اجرای برنامه و تنظیم حرکت دانشگاه متناسب با بازخورد از دیگر برنامه های دانشگاه است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اجرای طرح تحول، گفت: سازماندهی مجدد ستاد نوآوری و تحول در دانشگاه با رویکرد حاکمیت آکادمیک، تشکیل و سازماندهی کارگروه های نوآوری و تحول در دانشگاه و کمیته های تخصصی زیرمجموعه با توجه به بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی بخشی از این برنامه بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تاکنون ۴۲ جلسه شورای تحول دانشگاه برگزار شده و همچنین جلسات هم اندیشی و تعامل با دبیران کمیته های تحول و جلساتی با گروه های قلب، ارتوپدی، ENT، بیهوشی، رادیولوژی، زنان، آسیب شناسی، پاتولوژی، جراحی، روانپزشکی برگزار شده و از حضور ۳۵۶ عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناسان بهره برده ایم.

وی از تدوین و تصویب برنامه های راهبردی و اجرایی در ستاد تحول دانشگاه، شناسایی اعضای هیات علمی متخصص در ارتباط با بسته های تحول، ایجاد بانک متخصصین بالینی و علوم پایه در زمینه آموزش بین المللی در ۳ حیطه، شناسایی تمامی اعضای هیات علمی تحصیل کرده خارج از کشور، شناسایی اعضای هیات علمی فعال در زمینه ارتباطات بین المللی، شناسایی اعضای هیات علمی و کارشناسان آشنا با فرآیندهای بین المللی/ آموزش بخشی از این برنامه ها است.

ضیایی گفت: فرهنگسازی و ترویج تفکر تحول آموزش در سطوح مختلف ذی نفعان دانشگاه، دعوت از دانشجویان( استعدادهای درخشان، نمایندگان دانشجویان، تشکلها و ...) برای حضور و  مشارکت در کارگاه ها نیز بخش دیگری از این برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به نتایج کوتاه مدت اجرای طرح تحول آموزش پزشکی در این دانشگاه گفت: بسیاری از برنامه های عملیاتی و پروژهای مرتبط با اجرای بسته ها متناسب با ماموریت ها، منابع و

مزیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آماده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از جمله می توان به طراحی مدل/ ارزیابی وضعیت علمی گروه های آموزشی: بالینی و پایه شامل تعیین معیارهای سنجش در حیطه های آموزشی، پژوهشی، درمانی/دانشگاهی و کشوری و بررسی وضعیت علمی گروه ها، ارزیابی وضعیت ۲۲ گروه آموزشی بالینی، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار و برنامه جامع ارتقای نظام مند کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

وی از برنامه جامع تحول در آموزش بالینی با محوریت بیمار با عنوان (PACE I-II) به عنوان یکی از نتایج کوتاه مدت برنامه تحول در دانشگاه نام برد و گفت: در این برنامه تحول در ارزشیابی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، تحلیل سیستماتیک برونداد گروه های آموزش بالینی دیده شده است.

ضیایی گفت: همچنین تدوین سند تمایز و مرجعیت آکادمیک دانشگاه، تدوین سند رشته مقاطع آموزشی، تدوین نقشه توسعه کمی هیات علمی دانشگاه در افق ۵ سال آتی، تدوین، طراحی و استقرار مداخلات موثر در زمینه ارتقای کیفیت آموزش بالینی، تدوین ۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با اهداف بسته های تحول و تدوین راهنمای اخلاق حرفه ای و دستورالعمل اجرایی مربوطه تکمیل شده است.


9947719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است