'علیرضا انصاری' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص راهبردهای معرفی جاذبه های گردشگری کشور به گردشگران دیگر کشورها، از تبلیغ هدفمند به عنوان روش کارآمد و ابزار مناسب برای معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی و باستانی یاد کرد.
وی ادامه داد:در صنعت گردشگری نیز باید به تناسب بازار هدف و نوع گردشگری، تبلیغ مناسب انجام شده و پیش از هرگونه تبلیغ، باید هدفگذاری درستی از این موضوع داشت.
انصاری از بازار هدف به عنوان مشخص کننده نوع تبلیغ یاد کرد و افزود:برای معرفی توانمندی های کشور در صنعت گردشگری نیاز به تبلیغات پرهزینه نظیر تبلیغ تلویزیونی که تاثیر زیادی نیز ندارد، نیست.
مشاور در امور فناوری و رئیس کمیته تخصصی گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد:کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی به خوبی استفاده کرده و از ظرفیت کمپین های مردمی، شبکه های اجتماعی و پایگاه های اطلاع رسانی چندزبانه و چندرسانه ای بهره می برند.
این مدرس مراکز آموزش عالی صنعت گردشگری کشور همچنین از برندسازی به عنوان ضرورت رونق این صنعت یاد کرد و افزود:تبلیغات و بازاریابی از تولید و عرضه خدمت مهم تر است و اگر کشوری صرفاً به جاذبه ها و امکانات گردشگری خود بسنده کند و روش مناسبی برای تبلیغات و معرفی این ظرفیت ها نداشته باشد موفق نخواهد بود.
انصاری گفت:کشورهای موفق صنعت گردشگری تلاش می کنند که کشور خود را با یک نام یا جاذبه ای که برروی آن تبلیغات وسیع انجام می دهند، معروف کرده و جهانگردان و گردشگران را با آن 'برند'جذب کنند.
وی افزود:ایران با داشتن جاذبه های اکوتوریسمی، تاریخی و فرهنگی با هیچ نشانه و نمادی در دنیای رقابتی امروز شناخته شده نیست.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیته تخصصی گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همزمان با هفته گردشگری برای شرکت در همایش 'بهره گیری از ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری' به شهرکرد سفر کرده بود.
547
4854403