به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز شنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جلسات آموزش و پرورش یکی از جلسات بسیار با ارزش برای استان است و هر تصمیمی می گیریم می تواند پایه توسعه و موتور محرکه توسعه استان را تقویت کند.
استاندار کرمانشاه افزود: پیریزی و شالوده این موتور محرکه از آموزش و پروش آغاز میشود از این رو تصمیمات باید هوشمندانه و منطقی باشد تا به توسعه استان کمک کند.
وی توجه جدی به جلسات شورای آموزش و پرورش را از اولویتها بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش برای برون رفت از چالشهای پیش رو نیاز به یک اجماع در تصمیمات دارد و تمام مدیران استانی باید در این راستا تلاش کنند.
بازوند خواستار پیگیری علت افزایش ۹ درصدی تمایل دانش آموزان به رشته ریاضی فیزیک شد و بیان داشت: همچنین باید روشن شود که علت عدم گرایش دانش آموزان به مدارس غیرانتفاعی در استان چیست که رتبه ما را از میانگین کشوری پایینتر آورده است.
مدیر ارشد استان ادامه داد: اگر علت این عدم گرایش وضعیت مطلوب آموزشگاههای دولتی است این موضوع نه تنها ایراد تلقی نمیشود بلکه شاید یک نقطه قوت برای آموزش و پرورش باشد.
استاندار کرمانشاه به زلزله سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: شوک زلزله در حوزه نرم افزاری و مسائل روحی و روانی برای دانش آموزان به وجود آورد که باید گزارش مدونی از اقدامات انجام شده در این راستا برای ارائه به مقامات تهیه کنیم.
وی اذعان داشت: ایجاد ۶۱۰۰ پسلرزه را در مناطق زلزلهزده که نزدیک به ۷۰۰ مورد آن قابل احساس بود شوک سختی به دانش آموزان وارد کرده است، لذا باید کاری کرد که موضوع زلزله را از ذهن دانش آموزان دور کنیم.
بازوند توجه به زیرساختهای ذهنی را مهم تر از زیر ساخت های سخت افزاری دانست و اظهار داشت: باید به زیرساختهای ذهنی در این حادثه زلزله بیشتر توجه داشته باشیم و راهکاری برای برون رفت از تمرکز بر بحث سختافزاری پیدا کنیم.
وی در ادامه اشراف ساختمانهای اطراف مدارس دخترانه را یک مشکل کشوری اعلام کرد و گفت: می توانیم در کمیسیون ماده ۵ تصویب کنیم که پنجرههای این ساختمانها به نحوی باشد که به مدارس دخترانه دید نداشته باشند و در این خصوص با مالکان ساختمانها به توافق برسند.
بازوند با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی روباز استان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: سرانه فضای سرپوشیده مفید ورزشی استان نیز به ازای هر دانش آموز ۲۶۹ صدم متر مربع است که این رقم از میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد.
استاندار یادآور شد: در این راستا آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه ها از جمله ورزش و جوانان و شهرداری نسبت به افزایش این فضا تلاش کنند.
طاها