براساس گزارش BBC، قرار بود این هواپیما تنها یک شب در شهر چانگکینگ در جنوب شرق چین توقف داشته باشد اما شرایط جوی نامناسب باعث شد این هواپیما برای دو هفتهو نیم در این شهر باقی بماند.
این توقف غیرمنتظره درحالی رخ دادهاست که هواپیما تنها یک چهارم از مسیر برنامهریزی شده 35 هزار کیلومتری از سفر پنجماهه خود را طی کردهاست. برتراند پیکارد خلبان این هواپیما میگوید شاید اعتقاد داشتهباشی که ارادهات میتواند بر شرایط جوی اثر بگذارد، اما بعدا ناامید خواهی شد، زیرا اراده هیچ تاثیری بر شرایط ا ندارد.
پیکارد به همراه آندره بورشبرگ مهندس سویسی به نوبت هدایت این هواپیمای تک سرنشینه را به عهده دارند. این هواپیما در نهم مارچ از دوبی سفر خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته با موفقیت از میان کشورهای عمان،هندوستان و میانمار سفر کند.
اما اکنون این هواپیما بیش از دو هفتهاست که در چین زمینگیر شدهاست و پرواز روز پنجشنبه آن نیز به دلیل وزش بادهای شدید در منطقهای که مقصد سولار ایمپالس بود، متوقف شد. سبکوزن بودن این هواپیما یکی از اصلیترین دلایل اثرگذاری آْبوهوا بر برنامه پروازهایش شدهاست، زیرا برای ایمن بودن پرواز، باید شرایط جوی کاملا ایدهآل باشد به طوری که سرعت باد نباید بیشتر از هفت کیلومتر بر ساعت باشد و بادهای مخالف نباید سرعتی بیشتر از چهار گره داشته باشند. اکنون ممکنترین روز پرواز بعدی برای این هواپیما سهشنبه خواهدبود.
سطح بالهای این هواپیما از بیش از 17 هزار سلول خورشیدی پوشانده شدهاست تا در طول روز بتواند انرژی مورد نیاز برای پرواز را تامین کرده و همچنین انرژی مورد نیاز برای پرواز در شب را نیز ذخیره کند.
6217162