اقتصادی 19:55 - 08 مرداد 1393
باشگاه خبرنگاران ویژگی های یک "بوتیک لباس" حرفه ای
امروزه بوتیک و اداره بوتیک یکی از کسب و کارهای مدرن به حساب میآید. بوتیک جایی برای ارائه زیباترینها و بهترینها به مشتریان است اما همیشه فقط جنس خوب تعیینکننده میزان فروش نیست و عوامل دیگری نیز دخیل هستند.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، دکوراسیون مناسب و مشتریپسند، از لوازم یک بوتیک مجلل است که تاثیر مستقیم بر میزان فروش دارد.
دکور بوتیک نقش حیاتی در موفقیت بوتیک ایفا میکند. به همین دلیل قبل از شروع این کار، باید به فکر یک دکور مناسب برای کسب و کار خود باشید.
امروزه فضا و دکور یک بوتیک ارزشی بیش از کالاهای موجود در آن دارد.
در سطح جهانی نیز آنچه یک بوتیک را منحصر به فرد میسازد لزوما اجناس شیک آن نیست بلکه دکور زیبای آن نیز بسیار مهم است و در کنار اجناس لوکس و زیبا هارمونی زیبایی میسازد که تاثیر مستقیم بر خرید و فروش و جلب مشتری دارد. برای اینکه دکور زیبا و شیکی داشته باشید، گامهای زیر را بردارید.
گام نخست
نخستین گام این است که شما بدانید برای چه قشری و چه جنسی میخواهید بوتیک بزنید. اینکه چه نوع پوشاکی میخواهید به آنها ارائه کنید. اینکه شما لباس مردانه یا زنانه میخواهید عرضه کنید، نوع دکور شما را تحتتاثیر قرار میدهد.
همچنین قیمتهای شما تعیینکننده مدل دکور شما خواهد بود. عرضه برندها و مارکهای مشهور باید در دکوری درخور نام این برندها باشد و این دقیقا مرز بین لوکس بودن یا معمولی بودن است.
گام دوم
اگر از کشورهای خاصی واردکننده پوشاک هستید باید دکوری مناسب با حال و هوای آن کشورها در بوتیک خود ایجاد کنید. لباسی با مارک فرانسوی در دکور مملو از گیاهان کشورهای آسیای شرقی هیچ جلوهای نخواهد داشت.
همچنین لباس اسپورت را نمیتوان در کنار کت و شلوار به فروش رساند. هر کدام از این اجناس دکوری ویژه خود میطلبد و توجه به این مسائل مانع سردرگمی خریدار میشود و درآمد شما را افزایش میدهد.
گام سوم
بوتیک خود را به چند منطقه مجزا تقسیم کنید. قسمت فروش و قسمت پرو باید جدا باشد. با اضافه کردن پردههایی زیبا و خوشطرح و البته ضخیم میتوانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که مکان پرو باید راحت و مناسب باشد و مشتری احساس امنیت و آرامش کند. در این فصل گرم باید اتاق و مکان پرو کاملا خنک باشد.
یادتان باشد که مشتری در این اتاق تصمیم به خرید میگیرد. پس با اتخاد راهکارهای مناسب ویترین یک بوتیک مهمترین قسمت یک بوتیک است. در واقع این ویترین است که مشتری را به بوتیک شما میکشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به کار میبرند. ویترین شما نماینده بوتیک شماست و شما را به طور کلی معرفی میکند.
موجبات راحتی او را فراهم کنید تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد و پرو شما را به علت گرمی یا سردی بیش از حد ترک نکند. وجود آینه قدی و نور کافی و مناسب در این مکان الزامی است.
گام چهارم
مهمترین قسمت یک بوتیک ویترین آن است. در واقع این ویترین است که مشتری را به بوتیک شما میکشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به کار میبرند. ویترین شما نماینده بوتیک شماست و شما را به طور کلی معرفی میکند.
علاوه بر اجناس خود که در ویترین قرار میدهید، میتوانید ویترین خود را با انواع وسایل دکوراسیونی تزئین کنید. مجسمهها، گلهای خشک معطر و لامپهای رنگی با نور ملایم گزینههای مناسبی هستند. همچنین ویترین باید حاوی چکیدهای از اجناس شما باشد چون اگر مشتری با توجه به ویترین به بوتیک شما بیاید باید بتوانید جنسی که نظرش را جلب کرده ، به او بدهید.
گام پنجم
انتخاب رنگهای مکمل در بوتیک شما ایجاد تناسب میکند. اگر در بوتیک خود سبکها و برندهای مختلف را ارائه میدهید، آنها را به صورت مجزا در گوشههای جداگانه بوتیک قرار دهید و رنگ متناسب با هر کدام را در اطرافش قرار دهید.
گاهی رنگهای متضاد با هم نیز به کار میرود و جزو سبکهای جدید است و نوعی مدرنیته به فضای بوتیک شما میبخشد. امروزه رنگهای سفید و مشکی در کنار یکدیگر با ایجاد نوعی کنتراست زیبا توجه مشتریان را جلب میکنند.
گام ششم
گام بعدی اضافه کردن مبلمان به بوتیک است. وقتی خریداران جایی برای نشستن داشته باشند، شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و اجناس خود را به آنها معرفی کنید. گاهی کسانی تنها همراه فرد خریدار هستند. اگر در بوتیک شما جایی برای نشستن وجود داشته باشد، فرد همراه مینشیند و خریدار با حوصله بیشتر اجناس را نگاه میکند و در این صورت عجلهای برای رفتن ندارد.
این مسئله بر میزان فروش شما میافزاید. میزی کوچک در جلوی مبلها قرار دهید و ژورنالها و کاتالوگهای اجناس خود را روی آن قرار دهید. این کار همه مشخصات کالا را در غیاب شما نیز معرفی میکند و مشتری با آگاهی اقدام به خرید میکند.
گام هفتم
اضافه کردن لوازم جانبی به یک بوتیک مساوی است با افزایش فروش آن. با استفاده از مجسمهها، تابلوهای نقاشی، عکسهایی از مناظر زیبا، پارچههای رنگی، صدفها و لامپهای کمنور زیبا، گلهای خشک شده و معطر، فضایی هنری در بوتیک خود ایجاد کنید. آیتمهای یاد شده میتواند موجب خاطراتی خوش برای مشتریان شود.
مشتری معمولا دوست دارد در فضایی رمانتیک و زیبا خرید کند زیرا امر خرید، خود یک پدیده دلچسب است و هر انسانی تنها در مواقعی که شور و حال و احساس خوبی دارد اقدام به خرید میکند. با ایجاد این فضای هنری، مشوق مشتریان خود به خرید باشید.
گام هشتم
درجه روشنایی در بوتیک هم به خلق و خوی شما بستگی دارد و هم نوع اجناس شما. آنچه معمولا در بوتیکهای کلاسیک میپسندند، نورهای ملایم است اما بوتیکهایی با اجناسی مربوط به دنیای معاصر و ویژه جوانان، بیشتر نور زیاد و پر زرق و برق را میپسندند.
از نور زرد و سبز روبهروی آینهها استفاده نکنید زیرا مانع دید خوب مشتری میشود. چراغهای سفید کوچک به قفسه لباسها اضافه کنید. این کار موجب دیده شدن هر چه بهتر اجناس شما میشود و مشتری را به خرید تشویق میکند.
انتهای پیام/
منبع: کسب و کار
دکور بوتیک نقش حیاتی در موفقیت بوتیک ایفا میکند. به همین دلیل قبل از شروع این کار، باید به فکر یک دکور مناسب برای کسب و کار خود باشید.
امروزه فضا و دکور یک بوتیک ارزشی بیش از کالاهای موجود در آن دارد.
در سطح جهانی نیز آنچه یک بوتیک را منحصر به فرد میسازد لزوما اجناس شیک آن نیست بلکه دکور زیبای آن نیز بسیار مهم است و در کنار اجناس لوکس و زیبا هارمونی زیبایی میسازد که تاثیر مستقیم بر خرید و فروش و جلب مشتری دارد. برای اینکه دکور زیبا و شیکی داشته باشید، گامهای زیر را بردارید.
گام نخست
نخستین گام این است که شما بدانید برای چه قشری و چه جنسی میخواهید بوتیک بزنید. اینکه چه نوع پوشاکی میخواهید به آنها ارائه کنید. اینکه شما لباس مردانه یا زنانه میخواهید عرضه کنید، نوع دکور شما را تحتتاثیر قرار میدهد.
همچنین قیمتهای شما تعیینکننده مدل دکور شما خواهد بود. عرضه برندها و مارکهای مشهور باید در دکوری درخور نام این برندها باشد و این دقیقا مرز بین لوکس بودن یا معمولی بودن است.
گام دوم
اگر از کشورهای خاصی واردکننده پوشاک هستید باید دکوری مناسب با حال و هوای آن کشورها در بوتیک خود ایجاد کنید. لباسی با مارک فرانسوی در دکور مملو از گیاهان کشورهای آسیای شرقی هیچ جلوهای نخواهد داشت.
همچنین لباس اسپورت را نمیتوان در کنار کت و شلوار به فروش رساند. هر کدام از این اجناس دکوری ویژه خود میطلبد و توجه به این مسائل مانع سردرگمی خریدار میشود و درآمد شما را افزایش میدهد.
گام سوم
بوتیک خود را به چند منطقه مجزا تقسیم کنید. قسمت فروش و قسمت پرو باید جدا باشد. با اضافه کردن پردههایی زیبا و خوشطرح و البته ضخیم میتوانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که مکان پرو باید راحت و مناسب باشد و مشتری احساس امنیت و آرامش کند. در این فصل گرم باید اتاق و مکان پرو کاملا خنک باشد.
یادتان باشد که مشتری در این اتاق تصمیم به خرید میگیرد. پس با اتخاد راهکارهای مناسب ویترین یک بوتیک مهمترین قسمت یک بوتیک است. در واقع این ویترین است که مشتری را به بوتیک شما میکشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به کار میبرند. ویترین شما نماینده بوتیک شماست و شما را به طور کلی معرفی میکند.
موجبات راحتی او را فراهم کنید تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد و پرو شما را به علت گرمی یا سردی بیش از حد ترک نکند. وجود آینه قدی و نور کافی و مناسب در این مکان الزامی است.
گام چهارم
مهمترین قسمت یک بوتیک ویترین آن است. در واقع این ویترین است که مشتری را به بوتیک شما میکشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به کار میبرند. ویترین شما نماینده بوتیک شماست و شما را به طور کلی معرفی میکند.
علاوه بر اجناس خود که در ویترین قرار میدهید، میتوانید ویترین خود را با انواع وسایل دکوراسیونی تزئین کنید. مجسمهها، گلهای خشک معطر و لامپهای رنگی با نور ملایم گزینههای مناسبی هستند. همچنین ویترین باید حاوی چکیدهای از اجناس شما باشد چون اگر مشتری با توجه به ویترین به بوتیک شما بیاید باید بتوانید جنسی که نظرش را جلب کرده ، به او بدهید.
گام پنجم
انتخاب رنگهای مکمل در بوتیک شما ایجاد تناسب میکند. اگر در بوتیک خود سبکها و برندهای مختلف را ارائه میدهید، آنها را به صورت مجزا در گوشههای جداگانه بوتیک قرار دهید و رنگ متناسب با هر کدام را در اطرافش قرار دهید.
گاهی رنگهای متضاد با هم نیز به کار میرود و جزو سبکهای جدید است و نوعی مدرنیته به فضای بوتیک شما میبخشد. امروزه رنگهای سفید و مشکی در کنار یکدیگر با ایجاد نوعی کنتراست زیبا توجه مشتریان را جلب میکنند.
گام ششم
گام بعدی اضافه کردن مبلمان به بوتیک است. وقتی خریداران جایی برای نشستن داشته باشند، شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و اجناس خود را به آنها معرفی کنید. گاهی کسانی تنها همراه فرد خریدار هستند. اگر در بوتیک شما جایی برای نشستن وجود داشته باشد، فرد همراه مینشیند و خریدار با حوصله بیشتر اجناس را نگاه میکند و در این صورت عجلهای برای رفتن ندارد.
این مسئله بر میزان فروش شما میافزاید. میزی کوچک در جلوی مبلها قرار دهید و ژورنالها و کاتالوگهای اجناس خود را روی آن قرار دهید. این کار همه مشخصات کالا را در غیاب شما نیز معرفی میکند و مشتری با آگاهی اقدام به خرید میکند.
گام هفتم
اضافه کردن لوازم جانبی به یک بوتیک مساوی است با افزایش فروش آن. با استفاده از مجسمهها، تابلوهای نقاشی، عکسهایی از مناظر زیبا، پارچههای رنگی، صدفها و لامپهای کمنور زیبا، گلهای خشک شده و معطر، فضایی هنری در بوتیک خود ایجاد کنید. آیتمهای یاد شده میتواند موجب خاطراتی خوش برای مشتریان شود.
مشتری معمولا دوست دارد در فضایی رمانتیک و زیبا خرید کند زیرا امر خرید، خود یک پدیده دلچسب است و هر انسانی تنها در مواقعی که شور و حال و احساس خوبی دارد اقدام به خرید میکند. با ایجاد این فضای هنری، مشوق مشتریان خود به خرید باشید.
گام هشتم
درجه روشنایی در بوتیک هم به خلق و خوی شما بستگی دارد و هم نوع اجناس شما. آنچه معمولا در بوتیکهای کلاسیک میپسندند، نورهای ملایم است اما بوتیکهایی با اجناسی مربوط به دنیای معاصر و ویژه جوانان، بیشتر نور زیاد و پر زرق و برق را میپسندند.
از نور زرد و سبز روبهروی آینهها استفاده نکنید زیرا مانع دید خوب مشتری میشود. چراغهای سفید کوچک به قفسه لباسها اضافه کنید. این کار موجب دیده شدن هر چه بهتر اجناس شما میشود و مشتری را به خرید تشویق میکند.
انتهای پیام/
منبع: کسب و کار
4357717
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکسهای هوایی و نقشههای منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماههای اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژههای فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفتکوره واحدهای پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیتهای مردمی شاهد تکمیل پروژههای مسکن مهر و همچنین پروژههای مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وسازهای ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش مییابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وسازهای ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش مییابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وسازهای ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش مییابد.