این نگرانی بوجود آمده که اپراتورهای همراه، راه تازهای برای تلکه کردن و اخاذی نامحسوس از مشترکان بینوا، پیدا کنند! دلیل میخواهید؟
این هم دلیل؛ چندی پیش برای یک سفر یک هفتهای به چند شهر کشور و با توجه به نیازم به استفاده از اینترنت همراه، اقدام به خریداری یک بسته دو گیگابایتی اینترنت از یکی از اپراتورهای همراه کردم که مدت مصرف یک ماهه داشت و این روزها دارد به پایان میرسد.
این اینترنت نسل دوم یا همان جیپیآراس است که البته توقع زیادی از آن نیست، اما این توقع وجود دارد که نیازهای حداقلی شما را برآورده کند. اگر چنین نباشد و با علم اپراتور مربوطه نسبت به این موضوع، این اپراتور که ادعاهایش گوش فلک را کر کرده و دم از سابقه و لاحقه و ... میزند و خودش را همراه همیشگی زندگی شما معرفی میکند، حق ندارد برای دوگیگابایت اینترنتی که شما در فرض استفاده دایمی نمیتوانید یکچهارم آن را هم مصرف کنید، 10هزار تومان از شما بگیرد. اینترنتی که یا قطع است و یا آنقدر سرعتش پایین است که عملاً با قطعی فرقی ندارد و گاه شما را آنقدر معطل میکند که در حالی که پول سرسامآوری هم بابتش دادهاید، از خیر آن میگذرید. سرسامآور از این بابت که چنین مبلغی در هیچ جای دنیا برای خدمات نسل دو اینترنت همراه دریافت نمیشود، بلکه با این رقم، حداقل خدمات نسل سوم با سرعت و کیفیت غیرقابل مقایسه ارایه میشود. دزدی آشکار از مردم از سوی شرکتهای مخابراتی و ارایه دهندگان اینترنت و تلفن همراه در کشور ما سابقهای دراز دارد. از همان زمان که سیمکارتهای پنج هزار تومانی را به قیمت 500 و 700 هزار تومان به مردم بیچاره قالب میکردند تا امروز که دزدیها، شکلهای دیگری پیدا کرده است! به هرحال من که بابت 7500 تومان پول زوری که از من گرفته شده، از مسؤولان این اپراتور راضی نیستم و این حقالناس است و پاسخ دارد، اما نگرانی از این بابت است که سرعت رؤیایی اینترنت نسل سوم در حالت آزمایشی، پس از آنکه میلیونها مشترک به استفاده از آن مشغول شدند، به شرایط امروز نسل دو، دچار نشود!
برای این مهم هم ضروری است که مدعیالعموم - که در این مسأله وزارت ارتباطات است- تعهدات سفت و محکمی از اپراتورها بگیرد و جریمههای سنگین و نظارتهای جدی بر کارشان وضع کند تا نتوانند در حق مردمی که دستشان به جایی نمیرسد، اجحاف کنند، همچنان که تا کنون کردهاند.
4525418