به گزارش ایرنا، 'محسن پورسید آقایی' عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برقی کردن خط آهن گرمسار به گرگان با همکاری کارشناسان روسی در دستور کار قرار دارد و حجم بار گذری مسیر خط آهن گرگان ـ اینچه برون، ترکمنستان و قزاقستان ، چنانچه افزایش یابد ، این مسیر برای تسهیل رفت و آمد ، برقی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مزیت های افتتاح این خط آهن اظهار داشت: انتظار می رود افتتاح خط آهن گرگان به اینچه برون موجیب شود تا کریدور شرق دریای خزر بیش از پیش فعال شود و بارهای زیادی از قزاقستان، ترکمنستان به طرف ایران و بالعکس سرازیر شود.
وی گفت: پیشتر ترانزیت کالا بین سرخس به ترکمنستان در این مسیر برقرار بود، اما با افتتاح خط آهن گرگان به اینچه برون کریدور جدیدی در شرق خزر فعال می شود و بارهای کشور قزاقستان بدون گذر از کشور دیگری پس از ورود به ترکمنستان از طریق ایران به خلیج فارس منتقل می شود.
پورسید آقایی افزود: علاوه بر این ، کریدور دیگری در ترکمنستان به طول یکهزار و 600 کیلومتر احداث شده که از طریق آن ، خط آهن گرگان به اینچه برون امکان انتقال کالا از استان های غربی کشور چین به طرف ایران، اروپا و خلیج فارس میسر می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خط آهن گرگان به اینچه برون از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و پیش بینی می کنیم در این مسیر ترانزیت کالا به 5 تا 6 میلیون تن در سال افزایش یابد.
اقتصام(3)**1108**9132 ** 1559
5260175