استانی 16:08 - 02 تیر 1397

ارتقای خدمات راهداری همزمان با موج اول سفرهای تابستانی

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از اداره‌کل ​راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، بهمن خسروانی از ارتقای کیفی سفر در موج اول سفرهای تابستانی امسال در استان خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز موج اول سفرهای تابستانی در ۲ بخش حمل و نقل مسافر و ایمن سازی جاده ها اقدامات لازم توسط این اداره کل صورت گرفته و برای میزبانی و جابجایی مسافرین آمادگی کامل داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تعداد ناوگان عمومی فعال در استان را در حال حاضر ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۹۸۵ دستگاه مینی بوس و ۷۸۷ دستگاه خودرو سواری و تعداد شرکت های فعال در این حوزه را ۷۰ شرکت اعلام  و تصریح کرد: از این تعداد ۳۳ شرکت در بخش حمل و نقل اتوبوس،۲۷ شرکت در حمل و نقل مینی بوس و ۱۰ شرکت در بخش سواری فعالیت دارند.

خسروانی همچنین به اقداماتی نظیر بررسی و سرکشی بر وضعیت مجتمع ها، رستورانها و نمازخانه های بین راهی و آماده سازی و تجهیز پاسگاههای پلیس راه اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۷ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش مدیر فنی بر سلامت سفر گفت: با توجه به اینکه شرکت های مسافری مجاز به صدور صورت وضعیت برای وسایل نقلیه فاقد گواهی معتبر نمی باشند،مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مکلفند با مراجعه به مراکز معاینه فنی و طی مراحل لازم نسبت به دریافت گواهی مربوطه اقدام نمایند.

خسروانی همچنین سلامت جسمی و روحی رانندگان در انجام سفرهای بین شهری و تاثیر آن را در کاهش مخاطرات جاده ای امری ضروری دانست و افزود: به منظور حصول اطمینال از سلامت رانندگان حرفه ای  و در راستای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای بین شهری انجام معاینات مربوطه و دریافت تاییدیه سلامت از سوی مراکز طب کار توسط رانندگان امری مهم  و لازم بوده و گفتنی است که اعتبار کارت سلامت برای رانندگان تا سن ۴۰ سال ۲ سال و برای رانندگان بالای ۴۰ سال یک سال می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر لکه گیری جاده ها،تجهیز محورها به تابلوهای هشداردهنده ، اطلاع رسانی و ترافیکی، نصب و مرمت چراغ های چشمک زن ، رنگ آمیزی ، خط کشی و بهسازی و مرمت روشنایی حاشیه راه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بخش راهداری این مجموعه  در راستای ایمن سازی راه ها و تسهیل سفر می باشد.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از جلب رضایت بیش از پیش مسافرین و میهمانان تابستانی گفت: مسافرین و کاربران جاده ای می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکتها، رانندگان و یا مشکلات موجود در جاده ها این اداره کل را از طریق ارسال پیام به سامانه ۳۰۰۰۱۴۳ ،تلفن گویای ۳۸۲۲۲۴۴۶ و یا مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کاویانی  مطلع و شکایات ، انتقادات  یا پیشنهادات خود را  مطرح و پیگیری نمایند.


9819816
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است