حسین افلاکیفرد دوشنبه ٢٠ مرداد در جمع خبرنگاران، یادگیری مؤثر در دوران کرونا، نقش خانواده در تربیت و یادگیری، رسانه، فضای مجازی و یادگیری مؤثر، شبکه شاد، قوتها، ضعفها و راهکارها و همچنین توانمندی معلمان در بهرهگیری از ابزار رسانه و فضای مجازی را از محورهای این جشنواره اعلام کرد.
او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم شهریورماه تعیین شده، افزود: این جشنواره با محوریت دانشگاه فرهنگیان و همکاری تمامی این دستگاه گسترده به شکل جدیدی اجرا میشود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاهها وظایفی دارد اما تفاوت مهم آن مأموریت محور بودن و رسالت گرایی است، افزود: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علمی به تربیت مهارتی نیز توجه شده تا بتوانند دانشجویان آن در مراحل بعد نسل آینده را تربیت کنند.
افلاکیفرد با تاکید بر ضرورت تربیت و نگاه ویژه به آموزش و پرورش اظهار کرد: در سایر کشورها، فردی که میخواهد معلم شود، باید معیارها و ملاکهای بسیاری را داشته باشد و علاوه بر آموزش علمی باید مراحل گوناگونی را نیز بگذراند.
او همچنین در خصوص چگونگی روند پذیرش دانشجویان در دانشگاه بیان کرد: متقاضیان پس از برگزاری آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش کرده و پس از قبولی در مصاحبه وارد دانشگاه فرهنگیان میشوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس افزود: از بدو ورود دانشجویان دانشگاه آنها را بورسیه و استخدام کرده و امنیت شغلی آنان را تامین میکند.
افلاکیفرد با اشاره به اینکه فارس جزو ۴ استان دانشگاههای الف فرهنگیان است، گفت: فارس با داشتن ۶ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری معلم مواجه هستیم.
او با بیان اینکه این دانشگاه در تیرماه ۱۳۹۱ رسما تاسیس شده اما با درنظر گرفتن تربیتهای سابق، پیشینهای ۱۰۰ ساله دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۰۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۸۰۰ دانشجوی ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس همچنین با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تامین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش اظهار کرد: توسعه دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت تحقق، دغدغه نیروی انسانی آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.
انتهای پیام