استانی 15:38 - 10 بهمن 1393
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی خبر داد
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی از شرکت 18 هزار نفر از فرهنگیان مشهد در مسابقه غدیرشناسی خبر داد.

شرکت 18 هزار نفر از فرهنگیان مشهد در مسابقه غدیرشناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی ظهر امروز در همایش پایانی طرح غدیر، راه و راهنما که در مشهد برگزار شد، رشد فرهنگ غدیر را نیاز و ضرورت جامعه امروزی خواند و با تاکید بر این که حرکاتی از این دست با همکاری موسسات ارزشمند دینی باید بیش از پیش رشد کند،‌ اظهار داشت: آموزش و پرورش، جامعه و معلمان و دانش‌آموزان باید مهیای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به دیدار با آیت‌الله اشرفی شاهرودی به محتوای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم خلاصه نظام آموزش و پرورش را از سند تحول بنیادین بیرون آورده و نام سند تحول را از آن برداشته و نامی دیگر بر آن گذاشته شود، نتیجه این است که نظام آموزش و پرورش از یک نظام آموزش زده صرف باید به یک نظام و نهاد تربیتی فرهنگی تغییر یابد که این موضوع هدف آموزش و پرورش بوده و خلاصه سند تحول بنیادین است.

وی افزود: آموزش، علم آموزی و دانش‌آموزی و تعلیم بسیار مطلوب بوده و در فرهنگ دینی بسیار بر آن تاکید شده و مورد توجه است اما پرورش، تهذیب و کنش‌آموزی و فرهنگ دینی به نسبت آموزش و دانش‌آموزی بیشتر مورد توجه و تمرکز است.

وی ضمن اذعان به اینکه نظام آموزشی در حال حاضر بیشتر آموزش زده است تا پرورش زده، گفت: اولیا، معلمان و دانش‌آموزان در حال حاضر بیشتر کنکوریزه، المپیادگرا، نمره گرا و درس و کلاس زده شده و این در حالی است که در سند تحول بنیادین آورده شده که دیگر کلاس تنها منبع یادگیری و معلم تنها عامل یاددهنده و تنها کتاب منبع یادگیری نبوده و محیط مدرسه و بیرون مدرسه، جریان‌های دینی و مسجد و بازار، کتاب، درس، تلویزیون، جبهه، جنگ، محیط ایثار و نهادها و سازمان‌های غیر دولتی نیز منبع یادگیری بوده و باید موقعیت‌های جدیدی از یادگیری فراهم شود و این رویکردی است که در آموزش و پرورش باید شکل گیرد.

حسینی با اشاره به آسیب‌های نسل جوان در دنیای امروزی افزود: امروز دانش‌آموزان ما به عنوان یک واقعیت در معرض دنیای جدید مجازی قرار گرفته و شهروند این دنیا محسوب می‌شوند و دیگران گذرنامه ورود به این دنیا را کمتر دارا هستند.

 وی افزود: ما در مقابل این دنیا راهی نداریم جز آن که پایگاه‌هایی نیرومند یادگیری را تمهید، تشویق و ترغیب کنیم تا دانش آموزان ما با اتصال به پایگاه نیرومند بتوانند مسیر تربیت و به‌ویژه تربیت اسلامی را درست طی کنند و چه پایگاهی مهم‌تر از قرآن، نماز، اهل بیت و ایثار و شهادت که مربعی با این اضلاع چهارگانه در آموزش و پرورش ترسیم شده و با ترویج این اضلاع چهارگانه است که می‌توانیم پایگاه‌های نیرومندی بسازیم.

 مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به مراحل برگزاری طرح غدیر راه و راهنما به دریافت کتاب با موضوع غدیر توسط بیش از 40 هزارنفر از کارشناسان اداری و معلمان ادارات و نواحی آموزش وپرورش مشهد و شرکت بیش از18 هزار نفر در مسابقه و واکنش فرهنگیان استان به این موضوع گفت: واکنش فرهنگیان استان این بود که این اقدام چرا زودتر و چرا برای شهرستان‌ها و سایر اقشار انجام نشده که نشانگر این است که ما این مطالبه و نیاز را در سطح جامعه داریم و اگر بر روی نیازهای واقعی جامعه دست گذاشته شود خوشبختانه جامعه اسلامی ما سریع پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/3138/ر


5735171
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است