به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی ظهر امروز در همایش پایانی طرح غدیر، راه و راهنما که در مشهد برگزار شد، رشد فرهنگ غدیر را نیاز و ضرورت جامعه امروزی خواند و با تاکید بر این که حرکاتی از این دست با همکاری موسسات ارزشمند دینی باید بیش از پیش رشد کند، اظهار داشت: آموزش و پرورش، جامعه و معلمان و دانشآموزان باید مهیای اجرای برنامههای فرهنگی و دینی باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به دیدار با آیتالله اشرفی شاهرودی به محتوای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم خلاصه نظام آموزش و پرورش را از سند تحول بنیادین بیرون آورده و نام سند تحول را از آن برداشته و نامی دیگر بر آن گذاشته شود، نتیجه این است که نظام آموزش و پرورش از یک نظام آموزش زده صرف باید به یک نظام و نهاد تربیتی فرهنگی تغییر یابد که این موضوع هدف آموزش و پرورش بوده و خلاصه سند تحول بنیادین است.
وی افزود: آموزش، علم آموزی و دانشآموزی و تعلیم بسیار مطلوب بوده و در فرهنگ دینی بسیار بر آن تاکید شده و مورد توجه است اما پرورش، تهذیب و کنشآموزی و فرهنگ دینی به نسبت آموزش و دانشآموزی بیشتر مورد توجه و تمرکز است.
وی ضمن اذعان به اینکه نظام آموزشی در حال حاضر بیشتر آموزش زده است تا پرورش زده، گفت: اولیا، معلمان و دانشآموزان در حال حاضر بیشتر کنکوریزه، المپیادگرا، نمره گرا و درس و کلاس زده شده و این در حالی است که در سند تحول بنیادین آورده شده که دیگر کلاس تنها منبع یادگیری و معلم تنها عامل یاددهنده و تنها کتاب منبع یادگیری نبوده و محیط مدرسه و بیرون مدرسه، جریانهای دینی و مسجد و بازار، کتاب، درس، تلویزیون، جبهه، جنگ، محیط ایثار و نهادها و سازمانهای غیر دولتی نیز منبع یادگیری بوده و باید موقعیتهای جدیدی از یادگیری فراهم شود و این رویکردی است که در آموزش و پرورش باید شکل گیرد.
حسینی با اشاره به آسیبهای نسل جوان در دنیای امروزی افزود: امروز دانشآموزان ما به عنوان یک واقعیت در معرض دنیای جدید مجازی قرار گرفته و شهروند این دنیا محسوب میشوند و دیگران گذرنامه ورود به این دنیا را کمتر دارا هستند.
وی افزود: ما در مقابل این دنیا راهی نداریم جز آن که پایگاههایی نیرومند یادگیری را تمهید، تشویق و ترغیب کنیم تا دانش آموزان ما با اتصال به پایگاه نیرومند بتوانند مسیر تربیت و بهویژه تربیت اسلامی را درست طی کنند و چه پایگاهی مهمتر از قرآن، نماز، اهل بیت و ایثار و شهادت که مربعی با این اضلاع چهارگانه در آموزش و پرورش ترسیم شده و با ترویج این اضلاع چهارگانه است که میتوانیم پایگاههای نیرومندی بسازیم.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به مراحل برگزاری طرح غدیر راه و راهنما به دریافت کتاب با موضوع غدیر توسط بیش از 40 هزارنفر از کارشناسان اداری و معلمان ادارات و نواحی آموزش وپرورش مشهد و شرکت بیش از18 هزار نفر در مسابقه و واکنش فرهنگیان استان به این موضوع گفت: واکنش فرهنگیان استان این بود که این اقدام چرا زودتر و چرا برای شهرستانها و سایر اقشار انجام نشده که نشانگر این است که ما این مطالبه و نیاز را در سطح جامعه داریم و اگر بر روی نیازهای واقعی جامعه دست گذاشته شود خوشبختانه جامعه اسلامی ما سریع پاسخ میدهد.
انتهای پیام/3138/ر
5735171