به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خراسانشمالی، مجید قدمی درهمایش مدیران مدارس استثنایی استان اظهارکرد: برای آموزش معلمان و آموزش تلفیقی فراگیر امسال اعتبار خوبی منظور شده و علاوه بر آن محتوای مورد نیاز در این زمینه در حال تدوین و تهیه است.
وی ادامه داد: رویکرد این سازمان حضور دانش آموزان ناشنوا و نابینا در مدارس تلفیقی و در کنار سایر دانش آموزان است زیرا در این صورت دانش آموزان با نیازهای ویژه به لحاظ اجتماعی آمادگی بیشتری برای حضور در جامعه پیدا میکنند.
قدمی افزود: مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شده و حل آن در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه برای خدمات رسانی به معلولان باید دانش وعلم به روز شود، تصریح کرد: باید از تجارب و مهارتهای سایر جوامع برای خدمات رسانی به معلولان استفاده شود و البته معلمان در مدارس استثنایی نیز در این زمینه باید دانش و اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.
قدمی گفت: امسال اعتباری برای تامین هزینههای سرویس مدارس برای دانش آموزان تامین شده است و در استانهای محروم همانند خراسانشمالی این هزینهها به طورکامل پرداخت می شود.
وی با ذکر این که غرب در حوزه معلولان از ما پیشی گرفته است، ادامه داد: این در حالیست که در دین اسلام سفارش شده تا مسلمانان در انجام کارهای خیر پیش تاز باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش میشود تا کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی پیش از آغاز سال تحصیلی به دست آنان برسد.
قدمی با اشاره به محرومیتهای خراسانشمالی در زیرساختهای آموزشی ،گفت: با توجه به این که مناطق محروم نیاز به انجام کار ویژه و توجه خاص دارند،بنابراین اقدامات ویژه در این استان نیز صورت میگیرد.
انتهای پیام
6456544