به گزارش گروه علمی ایرنا، به گفته این محققان این روبات می تواند تاثیر مضاعف و متمایزی بر کودکان داشته باشد؛ در ابتدا کودکان با این روبات نیز همانند سایرین برخورد می کردند و از ارتباط مستقیم یا صحبت با آن خودداری می کردند اما به مرور زمان دوستی بین آنها شکل گرفت و کودکان از دنیای کوچک و تاریک تنهایی خود دور شدند.
کودک و روبات به بازی های دو نفره می پرداختند. در حین بازی کودک آموخت که برای آغاز بازی های دو نفره باید به دست یار خود (روبات) نگاه کند، در نتیجه اگر زمانی نیز در انجام کاری مردد می شد بلافاصله به روبات می نگریست و روبات راه صحیح را به او نشان می داد. کودک به همراه روبات در مهمانی ها حضور پیدا کرده و زمانی که سوالات مختلفی از روبات پرسیده می شد، کودک نیز تصمیم می گرفت تا به کمک یار خود بشتابد و برخی سوالات را به جای او پاسخ دهد.
محققان در بررسی های خود پی بردند که کودکان به توصیه ها یا گاهی سرزنش های والدین در رابطه با برقراری ارتباط با محیط بیرونی نه تنها گوش نمی دهند بلکه هرچه بیشتر در پیله تنهایی خود فرو می روند. اما با استفاده از این روبات، کودکان هر روز از دنیای تنهایی خود فاصله بیشتری گرفتند.
پرفسور آیانا هوارد سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: به دلایل مختلفی از روبات ها در این تحقیق استفاده کردیم زیرا روبات ها همانند انسان در اثر تکرار مداوم خسته نمی شوند و دارای صبر و شکیبایی هستند.
وی افزود: ما نیاز به موجودی متفاوت داشتیم تا کودکان بتوانند به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند زیرا تحقیقات نشان می داد کودکان با خانواده خود به سادگی در برقراری این ارتباط همکاری نمی کردند. بنابراین اقدام به ساخت این روبات کردیم.
علمی(2)1834**
انتهای پیام /*
4300394