فرهنگی‌هنری 16:25 - 04 خرداد 1398

فرهنگ را قربانی می‌کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه «تله راما» در مقاله‌ای به قدرت شرکت‌های تبلیغاتی فرانسه در حوزه فرهنگ پرداخت. در مطلب این نشریه آمده است: بسیاری از موزه‌ها و و مراکز هنری، تبلیغات و طراحی لوگوها و آفیش‌های مورد نظر خود را به آژانس‌های بزرگ تبلیغاتی واگذار می‌کنند. این آژانس‌ها نیز غالباً برای گریز از پرداخت مالیات در برخی از برنامه‌های فرهنگی به عنوان حامی مشارکت می‌کنند. این امر سبب شده که تعدادی از این آژانس‌های تبلیغاتی انحصار این بازار در حوزه فرهنگی را در دست بگیرند و همین موضوع، اعتراض برخی از شرکت‌های مستقل را به همراه داشته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: امروز همه موزه‌ها برای جذب بازدید کننده اقدام به تبلیغات گسترده از طریق آژانس‌های تبلیغاتی می‌کنند. این آژانس‌های تبلیغاتی علاوه بر حوزه فرهنگی سوابق متعدد نزد شرکت‌هایی مانند توتال، مک دونالد، دانون و … دارند و این موضوع نزد سفارش دهندگان به عنوان یک رفرنس قوی محسوب می‌شود. اما آژانس‌های تبلیغاتی مکانیسیمی را طراحی کردند که بر اساس آن بدون دریافت حق الزحمه‌ای به عنوان حامی این مراکز فرهنگی وارد می‌شوند اما در مقابل به دلیل این حمایت بعضاً تا مرز ۶۰ درصد معافیت مالیاتی اخذ می‌کنند.

معترضان به این روش معتقدند که این شرکت‌ها علاوه بر معافیت مالیاتی بخشی از درآمد خود را در قالب خدمات دیگر مانند مشاوره دریافت می‌کنند. از طرفی این ۶۰ درصد معافیت که بعضاً تا مرز ۱۰۰ هزار یور نیز می‌رسد، را در واقع مردم می‌پردازند زیرا فرض بر این است که معافیت از مالیات در صورتی که اقدام حامیان در اصل به رشد فرهنگ کمک کند، لحاظ شود در حالی که این امر یک طی سال‌ها به روشی برای انحصار بازار از یک سو و گریز مالیاتی مبدل شده است. خصوصاً اینکه بسیاری از این عملیات‌ها بدون نظارت یا اعمال شیوه‌هایی مانند مناقصه صورت می‌گیرد.

طراحان و شرکت‌های کوچک تبلیغاتی که به این شیوه معترضند از نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهند نسبت به اصلاح این شیوه اقدام کنند، چرا که رقابتی که اکنون بر اثر این روش بوجود آمده، شرافتمندانه نیست.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.


10136172
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است