به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، ' سید علی قاسمی ' با بیان اینکه اصلی ترین کارکرد آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است، حفظ مواریث فرهنگی جامعه را از دیگر کارکردهای این نهاد دانست و اظهار داشت: هر جامعه ارزش هایی دارد که حفظ آن به جامعه قوام و دوام می بخشد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ های علمی، دینی و خرده فرهنگ های بومی براساس این ارزش ها شکل می گیرد، عنوان کرد: آموزش و پرورش غنی ترین نهادی است که تولید منابع انسانی را به عهده دارد.
قاسمی به جنبه فلسفی آموزش و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت: نهاد آموزش و پرورش نهادی است که فرزندان را برای زندگی فردا آماده می کند.
وی با اشاره به اینکه باید آموزش ما کاربردی شود، به ارتقا آموزش مهارت درست زندگی کردن دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید به دانش آموزان بیاموزیم برای موفقیت در زندگی باید کنار هم زندگی کنند، با هم تعامل داشته باشند و از غرور بپرهیزند.
این مسئول با بیان اینکه با رشد تکنولوژی و افزایش علم تغییرات زندگی گسترده تر می شود، بیان داشت: باید کودکان بیاموزند تا در برابر تغییرات سریع زندگی توانایی مدیریت را داشته باشند.
قاسمی اضافه کرد: نظام آموزشی باید به گونه ای مدیریت شوند که این تعارضات جهانی بر تعلیم و تربیت اثر منفی نداشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان های فرهیخته است، ادامه داد: برای رسیدن به این مهم باید معلمان را توانمند کنیم.
قاسمی با اشاره به نقش مهم انجمن های علمی تصریح کرد: انجمن های علمی ضمن آموزش سازگاری، هم اندیشی و تعامل به دانش آموزان توان اصلاح فرهنگ جامعه را نیز دارا هستند.
این مسئول با بیان اینکه جدیدترین رویکرد وزیر آموزش و پرورش توجه به فعالیت کیفی است، عنوان کرد: با توجه به فعالیت کیفی باید کارهای اثربخش داشته و خروجی شایسته تری ارائه دهید.
وی با اشاره به اینکه جدی ترین اقدام ما در آموزش و پرورش برای رسیدن به امر کیفی سازی توانمندسازی معلمان است چون معلمان توانمند دانش آموزان توانمند تربیت می کنند، بیان داشت: در سال جاری 42 هزار ورودی مقطع ابتدایی در سال جاری داریم که وظیفه ما تربیت این افراد متناسب با استعدادهای فردی مورد نیاز جامعه است.ک/1
608
4755831