به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال ۹۸ بر ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد.
وی سپس گفت: تیمهای نظارتی ستاد اجرایی همچون سنوات گذشته اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی دنبال کرده اند به طوری که طی روزهای اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، ۱۲۸۴ فقره بازدید به عمل آورده اند که میزان نظارتها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۱ درصد همراه بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از ۲۵ اسفند الی ۵ فروردین، مراکز موزهای، تاریخی و فرهنگی استان با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده به طوری که تا پنجم فروردین ۹۸، در مجموع یک میلیون و ۴۳ هزار و ۴۴ مورد بازدید از جاذبههای گردشگری استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.
آبدار به آمارهای مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای ۲۵ الی ۵ فروردین، که توسط کمیته آمار و اطلاعات به دست آمده بود، اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی طی روزهای مذکور، پذیرای ۱۹۲ هزار و ۹۰۲ نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش یافته است.
آبدار با اشاره به فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی و نقش بسزای آنها در ایجاد تحول اساسی در ساختار گردشگری استان، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت از فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی از جمله هاریتا و میستر تریپ را در اولویتهای خود قرار داده است، که علاوه بر توزیع متناسب سفر در استان، تسهیل دسترسی گردشگران به جاذبههای کمتر شناخته شده و ایجاد اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.