به گزارش ایرنا، 'اظهرالدین عبدالرحمان' دبیر کل سازمان هواپیمایی مالزی در بیانیه ای که از شبکه یک تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرد پس از 327 روز و با استناد به اطلاعات به دست آمده، امکان وجود بقایایی از هواپیما و سرنشینان آن در منطقه سقوط بسیار نامحتمل است. بنابراین، همه 239 سرنشین این پرواز را باید کشته شده محسوب کرد.
وی تصریح کرد که عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما همچنان ادامه می یابد.
وی با استناد به کنوانسیون شیکاگو ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و کارشناسان معتقدند با انحراف از مسیر در اعماق اقیانوس هند سقوط کرده است را به عنوان یک حادثه هوایی تلقی کرد.
معاهده شیکاگو سال 1994 منجر به تشکیل سازمان بین المللی هواپیمایی شد و اساسنامه آن نیز به شمار می رود. با امضای قرارداد شیکاگو، کنوانسیون 1919 پاریس و معاهده هواپیمایی بازرگانی 1928 هاوانا منسوخ شد.
ماده الحاقی 12 و ماده الحاقی 13 این کنوانسیون به ترتیب مرتبط با 'جستجو و نجات' و 'تصادف هواپیما و بررسی حادثه' است و مالزی به این ماده های قانونی برای حادثه دانستن آن استناد کرده است.
براساس این مواد الحاقی خانواده ای قربانیان ام.اچ 370 می توانند برای دریافت کمک و غرامت اقدام کنند.
رییس سازمان هواپیمای مالزی تصریح کرد که خطوط هوایی مالزی آماده پذیرش درخواست غرامت به خانواده ها و یا نزدیکان قربانیان این حادثه است.
این پیام ضبط شده ساعت 18 امروز به وقت محلی مالزی از طریق رسانه های شنیداری و دیداری مورد پوشش قرار گرفت.
'اظهرالدین عبدالرحمان' دبیر کل سازمان هواپیمایی مالزی قرار بود ساعت 15 و 30 دقیقه امروز نشستی خبری با حضور خانواده های قربانیان این پرواز در پوتراجایا برگزار کند که این کنفرانس خبری لغو شد.
پرواز ام.اچ 370 مالزی 327 روز پیش با 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت قطعی آن خبری در دست نیست.
آساق**241**1611
5730057