فرهنگی‌هنری 09:03 - 30 فروردین 1393
به همت حوزه هنری
امیر حسین علم‌الهدی از مشاوران سینمایی حوزه هنری از اجرای طرح کاهش قیمت بلیت‌ در سینما فردوسی و ارائه بلیت 2 هزارتومانی در این سینمای حوزه هنری خبر داد.

قیمت بلیت سینما فردوسی کاهش یافت/ این سینما هوای جیب شما را دارد

امیر حسین علم‌الهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که قیمت بلیت سینما فردوسی به 2 هزار تومان کاهش یافته است، گفت: سیاست سینمای ایران باید به سمت جذب مردم به سمت سالن های سینما پیش رود و این مسئله تنها زمانی رخ می دهد که تنوع در قیمت بلیت سینماها به جود آید و قیمت بلیت هر سینما براساس موقعیت جغرافیایی آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: طرح کاهش قیمت بلیت سینما و یا نیم‌بها شدن قیمت بلیت در تمامی روزهای هفته برای اولین بار در سینما سپیده اجرا شد. این سینما در طول مدت اجرای این طرح بالاترین میزان بهره‌وری را داشت. این سینما قبل از اجرای طرح نیم‌بهای بلیت، روزانه 200 هزار تومان فروش داشت اما فروش آن پس از اجرای طرح به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد مردم با وجود مشکلات اقتصادی و با توجه به قیمت بالای بلیت‌های سینما نمی‌توانند به سینما بروند، عنوان کرد: به همین دلیل سینماداران برای فروش بیشتر نمی توانند به وضعیت اقتصادی مردم بی تفاوت باشند و باید نسبت به قیمت بلیت سینماها تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال سینماها می توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی خود در سطح شهر قیمت بلیت ها را کاهش دهند.

دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» که به تازگی از سوی سازمان سینمایی به این سمت منصوب شده است، توضیح داد: بعد از موفقیت فروش سینما سپیده، تصمیم گرفتیم تا این طرح را در سینما فردوسی نیز عملی کنیم و به همین منظور قیمت بلیت سینما فردوسی در حال حاضر به 2 هزار تومان رسیده است.

علم‌الهدی در پاسخ به این که آیا تمامی سینماهای حوزه هنری شامل این طرح خواهند شد یا خیر، گفت: هر سینما مالکیت متفاوتی دارد و صاحبان سینماها باید خودشان تصمیم بگیرند که می‌خواهند چنین طرحی اجرایی شود یا خیر اما مالکان سینماها باید به این نتیجه برسند که قیمت ثابت برای سینماها در تمام ایام هفته و در تمام سانس‌ها جوابگو نیست و باید در زمان‌های خاص قیمت بلیت‌ها را کاهش دهند تا مردم بتوانند از کالای فرهنگی مانند فیلم‌های سینمایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم شورای صنفی نمایش نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشد، ادامه داد: فرهنگسازی برای اجرای چنین طرح‌هایی تنها از طریق تبلیغات انجام می شود. تا زمانی که تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگیرد، مردم نیز از وجود چنین طرح هایی در سینماها باخبر نخواهند شد.

این کارشناس سینما بیان کرد: بعد از موفقیت سینما سپیده، تابلویی در ورودی این سینما نصب شده مبنی بر سینمای ممتاز، همچنین در سردر سینما فردوسی تابلویی زده ایم که بلیت سینما تنها 2 هزار تومان. در چنین شرایطی است که مردم متوجه چنین طرحی شده و از آن استقبال خواهند کرد. با وجود چنین طرح هایی مردم می‌توانند از سینما در هر نوع شرایط اقتصادی که باشند استفاده کنند.

علم الهدی در پاسخ به این پرسش که برخی از سینماداران معتقدند با کاهش قیمت بلیت، نمی توانند هزینه ماهانه سینمای خود را پرداخت کنند، عنوان کرد: اگر میزان مخاطب بالا رود، ظرفیت صندلی‌هایی که توسط مخاطب مورد استفاده قرار گرفته نیز بالا خواهد رفت. از نظر من 20 مخاطب با بلیت 5 هزار تومانی اثر کمتری نسبت به 50 مخاطب با بلیت 2 هزار تومانی دارد. علاوه بر آن با حضور مخاطبان در سینما، بخش های دیگری از سالن سینما از جمله بوفه و کافه سینمای مورد نظر نیز با فروش بیشتری همراه خواهد بوده که این خود تامین درآمد خواهد بود.

علم الهدی در پایان گفت: طرح بلیت شناور و بلیت های گروهی در سراسر دنیا پرطرفدار است و ما نیز باید از چنین طرح‌هایی استفاده کنیم. البته چند طرح مختلف برای جذب مخاطب در سینما داریم که امیدواریم هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم.


3514882
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است