به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، محمد حسین سلیمی جهرمی در کارگروه «نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه» در سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش وپرورش سراسر کشور که در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار می شود، اظهار کرد: در شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه، همواره معیارهای کیفی در نظر گرفته میشد که به دلیل عدم امکان اندازه گیری مشخص، امکان پاسخ گویی مناسب به معترضان وجود نداشت و به همین دلیل از شیوه نامه حذف شد.
وی با اشاره به نظرها و پیشنهادهای مدیران مناطق در کارگروه تصریح کرد : تعدادی از پیشنهادها شرط لازم برای دیگر موارد انتخاب معلمان نمونه است که باید این شرایط به تصویب مراجع قانونی برسد. بعضی از نظرهای مدیران به پشتیبانی از معلم نیاز دارد و به صورت مستقیم به آموزش معلمان در کلاسهای درس مرتبط نیست.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تکریم معلم یک موضوع تک عاملی نیست، گفت: برای اینکه معلم تکریم شود، آموزش و پرورش باید در تربیت، نگهداشت و ارتقای سطح علمی معلمان فعالیت کند تا قابلیت تکریم در خود معلم ایجاد شود. تحقق این مهم به مجموعهای از فعالیتهای مدون نیاز دارد.
سلیمی جهرمی ادامه داد: فرآیند انتخاب معلم نمونه و تکریم مقام معلم باید هم زمان انجام شود که تحقق آن به مجموعه فعالیتهای تبلیغی، برنامه ریزی و امکانات فرهنگی در کنار استقرار نظام سنجش صلاحیتهای حرفهای معلمان احتیاج دارد.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه معلم با آینده دانش آموزان ارتباط دارد، صلاحیتهای حرفهای او باید در یک بازه زمانی معین مورد بازنگری جدی قرار گیرد و این ظرفیت در سند تحول بنیادین وجود دارد.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات اظهار کرد: آموزش و پرورش مکلف است در کنار نظام آموزشی و نظام رتبه بندی معلمان به تدوین نظام سنجش صلاحیت حرفهای معلمان در برنامه ششم توسعه بپردازد. این موضوع علاوه بر اصلاح در بافت نیروی انسانی، در تکریم معلمان نیز مؤثر خواهد بود و تحقق آن نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.
انتهای پیام
6856802