گوناگون 13:10 - 08 مرداد 1394
مدیر مرکز ارتباط با جامعه و کار آفرینی دانشگاه محقق اردبیلی:
مدیر مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرینی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تناسب بین فارغ­التحصیلان دانشگاهی و نیاز بازار کار همواره باید از طرف مراجع ذیربط مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و توسعه صنعتی را به عهده دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، مهدی داوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه‌های کنونی به عنوان دانشگاه‌های نسل سوم تحت عنوان «دانشگاه کارآفرین و توسعه ‌گرا» نام گرفته اند، تصریح کرد: در واقع، دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و توسعه صنعتی را به عهده دارد.

وی رسالت دانشگاه را تربیت نیروی انسانی خلاق، متخصص، مبتکر، کارآفرین و نوآور عنوان کرد و افزود: آموزش باید پژوهش محور و برون‌گرا و مسأله محور باشد و نه تقلیدی و درون‌گرا؛ در واقع، ترویج فرهنگ کارآفرینانه از ویژگی‌های دیگر دانشگاه کار آفرین است.

مدیر مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرینی دانشگاه محقق اردبیلی رسالت تصریح کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه، مرکز ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه است، بدین ترتیب که ترویج روحیه کارآفرینی در دانشجویان، آشنایی آنها با روش‌های ایجاد کسب و کار، نحوه کاربردی‌تر کردن رشته‌های تحصیلی در جامعه و توسعه فرهنگ نوآوری و خلاقیت از اهداف مهم مراکز کارآفرینی دانشگاه‌هاست.

داوری در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تحقق و اجرای این سیاست، خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد بازنگری سرفصل دروس دانشگاهی با نگاه کاربردی‌تر کردن رشته‌های تحصیلی مدتی است که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده و همچنین مراکز آموزش عالی باید در پذیرش دانشجو، پذیرش در رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و آمایش سرزمین را مد نظر قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی تأکید کرد: تناسب بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیاز بازار کار همواره باید از طرف مراجع ذیربط مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

وی افزود: هر چند رسالت دانشگاه، ارتقای فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار در بین دانشجویان است، در مقابل وظیفه اشتغال‌زایی مستقیم و کارآفرینی و ایجاد بسترهای لازم برای کسب و کار یا جذب فارغ‌التحصیلان معمولاَ به عهده سازمان‌های مرتبط دیگر است.

مدیر مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرینی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاهیان باید حل مشکلات جامعه و ارایه راهکارها برای توسعه صنعتی، کشاورزی و مدیریتی را در کنار وظایف آموزشی خود به عنوان یک وظیفه مهم در نظر بگیرند و از طرفی مراکز تصمیم‌ساز و واحدهای تولیدی نیز استفاده از نتایج تحقیقات دانشگاهی و تصمیم‌ گیری‌های پژوهش محور را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

داوری افزود: در پژوهش‌های دانشگاهی تلاش ما دانشگاهیان باید به این نکته معطوف شود که نتایج تحقیقات ما به طور قطع به ثروت تبدیل شود و نتیجه پژوهش‌ها به سوی ایجاد فناوری و تولید ثروت ملی، پیشرفت و رفاه جامعه باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع در سند علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: همه دستگاه‌ها اعم از مراکز علمی و اجرایی باید به این مهم توجه داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص ارتباط سایر نهاد‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی با این مرکز، تصریح کرد: در حال حاضر، این ارتباط تا حدی وجود دارد و از جمله در اجرای برخی طرح‌های بین سازمانی، بازدیدها، شرکت اساتید در کمیته‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای مشترک و کارآموزی دانشجویان مشهود است.

داوری تأکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان نماد آموزش عالی استان از یک طرف و نیاز صنعت و کشاورزی و سازمان‌های اجرایی استان به حل مشکلات و توسعه همه جانبه از طریق پژوهش از طرف دیگر، این ارتباط موجود رضایت بخش و کافی نیست و بایستی تحول عمده‌ای در این راستا در استان ما و حتی کل کشور صورت گیرد.

انتهای پیام


6835452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است