به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شبکه «الجزیره» آمریکا که در اوت سال 2013 آغاز به کار کرد، در جذب مخاطبان شکست خورد.
این شبکه تلویزیون که برای نزدیک به 60 میلیون خانواده آمریکایی پخش میشود، در مقایسه با شبکه «فاکس نیوز» که در مناطق کمتری قابل دریافت است، مخاطبان کمتری داشت. همچنین شبکه بینالمللی «آنگوفون» وابسته به این شبکه که در سال 2006 تاسیس شد هم نتوانست به اهداف خود دست یابد.
شبکه انگلیسیزبان الجزیره آمریکا در یک سال گذشته تنها 15 هزار مخاطب داشت، در حالی که شبکه «فاکس نیوز» تنها در سه ماهه دوم سال 2014 توانست یک میلیون و 600 هزار نفر مخاطب و شبکه «سی.ان.ان» 459 هزار مخاطب داشته باشد.
به گزارش شبکه «الشرق الاوسط»، با وجود اینکه راهاندازی این شبکه حدود 500 میلیون دلار (معادل 375 میلیون یورو) هزینه دربرداشته، اما مدیر آن مجبور شد در ماه جولای گذشته 25 کارمند و در ماه آوریل گذشته، 100 نفر از نیروهای اداری و تخصصی خود را از دفاتر خود در 12 شهر مختلف آمریکا اخراج کند.
با این حال ایهاب الشهابی، مدیر این شبکه عملکرد کارکنان و گزارشهای خبری خبرنگاران این شبکه را در اکراین، آمریکا و غزه ستود.
این شبکه تلاش میکند با افزایش بودجه خود و راهاندازی طرحی جدید در پاییز پیشرو برای راهاندازی یک سایت خبری جدید با عنوان «الجزیره پلاس» و تولید فیلمهای ویدئویی کوتاه که نیاز این روزهای خبرنگاران و جوانان است، شکست خود را جبران کند.
انتهای پیام
4534315