به گزارش ایسنا، محمدمهدی عزیززاده در نشست «تشریح برنامههای رسانه و فضای مجازی» بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با بیان اینکه "هر ساله نمایشگاه در حال رشد کیفی و کمی بوده و متنوعترین محصولات را ارائه میدهد و تا حد زیادی توانستهایم در قله فعالیتهای قرآنی قرار بگیریم"، اظهار کرد: این جایگاه صددرصدی نیست اما اینکه با گذشت ۴۰ سال از انقلاب موضوع پیوند انقلاب و قرآن را مشاهده میکنیم بسیار میمون و مبارک است. امسال خوشبختانه در نمایشگاه قرآن بخش رسانه و فضای مجازی یک بخش کاملا مستقل است و با توجه به اینکه امروز فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد فعالان قرآنی باید خود را برای فضای رسانهای حرفهای آماده کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در برگزاری بخش فضای مجازی ۵۷ مجموعه، نهاد دولتی و غیردولتی به ما کمک کردهاند، تصریح کرد: ۱۲۰۰ محصول فروشگاهی و ۱۳۵۹ اثر و محصول دیجیتالی در بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بینالمللی قرآن عرضه میشود و این محصولات جدید و نوآورانه است. ما تلاش داریم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب از طریق فعالیتهای رسانهای و مجازی رسانههای قرآنی را معرفی کنیم.
در ادامه این نشست جواد نصیری - مدیر کمیته رسانهها - با بیان اینکه امسال در کمیته رسانه فعالیتها را به پنج بخش تقسیم کردهایم و پاویون رسانهها را جدا در نظر گرفتهایم، گفت: این کار در راستای تکریم خبرنگاران است و از ۱۸ رسانه داخلی و بینالمللی در این نمایشگاه دعوت شده است.
وی افزود: در بخش دیگر رسانه و فضای مجازی بخش بصری را با مانیتورینگهای رسانهای راهاندازی کردهایم و ۲۰ شبکه تلویزیونی و فعالیتهای نمایشگاه را به مردم ارائه میدهند. ما درصدد هستیم در این دوره نمایشگاه از بخش سینما نیز بهره ببریم بر همین اساس هر شب یک فیلم سینمایی بلند با حضور کارگردانان و عوامل فیلم برگزار میشود. در بخش دیگری از فعالیت رسانهای نمایشگاه قرآن در حوزه انتقال مفاهیم قرآنی فعالیت داریم و همچنین بخش کارگاهها و رویدادهای استارتاپی به منظور آموزش و ارتقا سواد رسانهای فعالان قرآنی برگزار میکنیم. با مرکز رشد قرآنی جهاد دانشگاهی نیز همکاریهایی داشتهایم و آنها ایدههای خود را برای ما ارائه دادهاند که بتوانیم از این ایدهها با برند «طلوع برکت» این فعالیت را آغاز کنیم و در روزهای نهم، دهم و یازدهم خردادماه این فعالیت قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار میشود.
در ادامه یاسر ساجدی - مدیر کمیته فروش محصولات دیجیتال - با اشاره به فعالیتهای این بخش از کمیته رسانهها و فضای مجازی خاطرنشان کرد: برترینهای حوزه قرآن و عترت را ما در بخش محصولات دیجیتالی معرفی کردهایم. ۵۰ اپلیکیشن، ۵۰ نرمافزار و ۵ سایت منتخب را روی دیوارهای نمایشگاه معرفی کردهایم. کافهبازار و استارتاپ را مخصوص افرادی که در این دوره نمایشگاه حضور پیدا میکنند، برپا کردهایم و هر شب در بخش غرفه فضای مجازی جوایزی را برای شرکتکنندگان در این بخش در نظر گرفتهایم و درصددیم در فضای مجازی یک فضایی بسیار سالم، مفید و ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم. مخاطبان در این بخش میتوانند در بستر پیامرسان گپ و iqfa.ir تا سقف ۱۰ هزار تومان بن خرید دریافت کنند و با باشگاه همراهان نمایشگاه همراه شوند.
در ادامه صادقی - مدیرفروش محصولات دیجیتال نمایشگاه قرآن - گفت: امسال سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کالای ایرانی بوده است. برخلاف سالهای گذشته که شرکتها خود غرفهسازی میکردند امسال نمایشگاه کاملا نگاه فرهنگی داشته است و بر همین اساس فضای طراحی شده را در اختیار شرکتکنندگان قرار داده است تا آنها بتوانند کالاهای خود را عرضه کنند و مردم انتخاب راحتتر و بیشتری داشته باشند.
وی گفت: امسال محصولات شناسایی شده را دستهبندی کردهایم و در هشت موضوع آموزش قرآن و معارف، دین، فضایل و سیره اهل بیت، ادعیه، مناجات، قلمهای قرآنی و ابزارهای دیجیتالی ارائه دادهایم. ما با ۴۸۰ شرکت تولیدکننده دیجیتال تماس گرفتهایم که ۴۰ شرکت فعال از بین آنها انتخاب و در نهایت ۲۰ شرکت تمایل به حضور مستقیم و ۱۰ شرکت به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه حضور دارند. ما برای حمایت از تولیدات سامانه فروش آنلاین را طراحی کردهایم که علاقهمندان میتوانند به صورت حضوری و غیرحضوری این محصولات تهیه کنند. همچنین در راستای تولیدات قرآنی در فضای مجازی ۱۶۰۰ محصول شناسایی شده و ۴۰۰ محصول دیگر نیز در دست شناسایی است. ما در این دوره نمایشگاه از یک بازی رایانهای و بخشی از نرمافزار قرآنی رونمایی میکنیم.
انتهای پیام