احمد دنیامالی با اشاره به آغاز نیمه دوم سال و افزایش آلودگی هوا گفت: دولت باید توجه ویژهای به تخصیص واگنهای متروی تهران داشته باشد؛ چون هزینهای که بهدلیل آلودگی هوا برای سلامت شهروندان پرداخت میشود، حتما سنگینتر از هزینه تأمین واگن است. وی در عین حال از تلاش وزارت کشور و سازمان شهرداریها برای تخصیص 2هزار واگن به متروی تهران سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که بخش قابلتوجهی از این واگنها به متروی تهران تخصیص یابد.
دنیامالی همچنین از برگزاری نشستهای تخصصی بسیار با سازندگان داخلی سخن گفت و افزود: با توجه به دستور پیگیری از سوی وزیر کشور بهزودی شاهد تحول بزرگی در بخش نوسازی ناوگان متروی تهران هستیم. از نظر رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران در مترو استاندارد فرسودگی واگنها نه براساس زمان که براساس میزان کیلومتری سنجیده میشود که یک واگن طی میکند؛ بر همین اساس برخی از قطارها امروز حد استاندارد 750کیلومتر را رد کردهاند و بیش از 1.5میلیون خط سیر داشتهاند و همین امر موجب بروز معضلات و اختلالاتی در شبکه حملونقل ریلی شهر تهران شده است.
دنیامالی ساخت قطارهای مترو توسط مهندسان و متخصصان داخلی را تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: امروز که زیربناهای مترو در تهران آماده و بخش جدیدی نیز در دست احداث است، امیدواریم دولت و وزارت کشور به کمک متروی تهران بیایند؛ زیرا حال واگنهای متروی تهران خوب نیست و دچار سرفههای کهنسالی شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین یکی از اقدامات مؤثر در جریان راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر را الکترونیکی شدن مبادله اسناد و افزایش سرعت کار دانست و افزود: دفاتر خدمات الکترونیک شهر در زمینه مستندسازی و فایلینگ عملکرد موفقی داشته است اما علاوه بر موضوعات آیتی(IT) و مکانیزه شدن سیستمهای ثبتی باید مشکلات مردم در زمینه رفت و برگشتهای زیاد به این دفاتر برطرف شود.
8185141