به گزارش خبرگزاری فارس، محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که به عنوان رئیس کمیته ارتباطات اربعین حسینی در کشور عراق حضور دارد با اعلام این مطلب افزود: کمیته ارتباطات اربعین حسینی از چند ماه پیش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را شروع کرده است و با تلاش های صورت گرفته توسط این کمیته ظرفیت های ارتباطی بین دو کشور 10برابر افزایش یافته است.
وی با اشاره به جلسات متعدد با مقامات عراقی و پیگیری های مجدانه مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور فراهم کردن بهترین تسهیلات ارتباطی برای زائران حسینی گفت:در جریان سفر به عراق ،مذاکرات مفیدی با معاون وزیر ارتباطات کشور عراق به عمل آمده و ما تمام تلاش خود را جهت مدیریت بهینه ارتباطات زائرین اربعین حسینی به کار بسته ایم.
وی با اشاره به حضور بی نظیر شیعیان در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان از زائرین محترم درخواست کرد با توجه به تراکم زیاد جمعیت حتی المقدور مدت مکالمات را کوتاه کنند چرا که به هر حال حضور چندین میلیون زایر ایرانی و عراقی در یک مسیر ترافیک بالایی ایجاد می کند و شبکه های ارتباطی اپراتورهای عراق نیز علیرغم همه تمهیدات حجم مشخصی از ترافیک را میتوانند تحمل کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و دویست هزار نفر از زائرین ایرانی از رومینگ استفاده میکنند.
کمیته ایرانی با مدیریت خسروی و حضور نمایندگانی از سه اپراتور با سفر به عراق به مذاکره با طرف عراقی برای برقراری ارتباط با کیفیت زائران ایرانی مشغول هستند. آنها اطمینان میدهند که ایران تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط بدون اختلال کرده و اختلالهای موجود به دلیل محدودیت زیرساختهای عراق است.
همچنین امروز مدیرروابط عمومی وزارت ارتباطات از وضعیت ارتباطی زائران اربعین ابراز رضایت کرده و گفته بود که 17 میلیون دقیقه مکالمه طی ۸ روز بین ایران و عراق برقرار شده است.
آمارهای امیدوار کننده وزارت ارتباطات در حالی اعلام میشود که همچنان زائران با مشکلات عدیدهای در برقراری ارتباط با خانوادههای خود مواجه هستند و برخی در مکانهایی که امکان دستیابی به وای فای وجود دارد، از طریق پیامرسانهای موبایلی موفق به برقراری ارتباط شدهاند.
7455095