معاون شهردار تهران درباره خط 7 گفت: این خط 20کیلومتری از شهرک امیرالمؤمنین در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حرکت در مسیر شرقی ـ غربی، به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین میرسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسیر داده و به میدان بوستان در سعادتآباد منتهی میشود.
مازیار حسینی افزود: خط 7 مترو، دارای 19ایستگاه است که 8ایستگاه آن تا پایان سالجاری و 11ایستگاه آن در سال آینده مورد بهرهبرداری قرار میگیرند و 8ایستگاهی که امسال به بهرهبرداری میرسند، شامل ایستگاههای شهید محلاتی ـ بسیج، میدان محمدیه، بریانک، شهید محبوب مجاز، نواب ـ امام خمینی، نواب ـ آذربایجان، کوی نصر و میدان صنعت است.
وی با تأکید بر اینکه پیشرفت ساختمانی خط 7 مترو در بخش تونل 100درصد، در بخش ایستگاههای مورد بهرهبرداری حدود 90درصد و در بخش ایستگاههای عبوری بیش از 60درصد و در مجموع در بخش سیویل بیش از 80درصد است، اعلام کرد: پیشرفت تجهیزاتی این خط نیز در بخش مهندسی نزدیک به 100درصد، در بخش تأمین بیش از 70درصد و در بخش تجهیزات حدود 70درصد است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 7ایستگاه از 8ایستگاه خط7 مترو بیش از 80درصد پیشرفت داشتهاند و تنها یکی از ایستگاهها حدود 65درصد پیشرفت کرده، اظهار کرد: هماکنون، بیش از 5هزار نیروی انسانی شامل هزار مهندس و 4هزار کارگر بهصورت شبانهروزی در این خط مشغول بهکار هستند.
مازیار حسینی با بیان اینکه 100درصد حفاری و لاینینگ 20کیلومتر تونلهای خط 7مترو به پایان رسیده و 50درصد از این خط یعنی 10کیلومتر آن نیز روسازی و ریلگذاری شده، تصریح کرد: نزدیک به 90درصد از 8ایستگاه مورد بهرهبرداری این خط، آماده شده است. وی در پایان با تأکید بر اینکه ازجمله ویژگیهای خط7 مترو، عبور از تراز پایین تونل توحید و کنار برج میلاد است، خاطرنشان کرد: یک تعمیرگاه قطارهای مترو در ابتدای خط در شهرک امیرالمؤمنین و یک پارکینگ قطارهای مترو نیز در انتهای خط در سعادتآباد درنظر گرفته شده و این خط، نخستین خط متروی تهران است که در احداث آن 2دستگاه حفار بهصورت شبانهروزی مشغول بهکار هستند.
8456498