سید جواد حسینی عصر دوشنبه در نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس مشهد افزود : اندوخته مدیران فرهنگی ما تجربه گرانمایه و ارزشمندی است که باید زمینه استفاده از آن توسط دیگر مدیران در سطح گسترده تری را فراهم کنیم .
وی اظهار داشت : در واقع بزرگترین سرمایه هر سازمانی دانش ضمنی مدیریتی آن مجموعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی طرح مدیریت پژوهشی و طرح تجارب برتر مدیران آموزشگاهی را از جمله دیگر اقدامات در این زمینه خواند و گفت : بر این مبنا هر ساله جشنواره ای از مدیران برتر مدارس استان برگزار و زمینه تبادل این تجارب و برجسته شدن این ظرفیت ها و توانمندی ها را فراهم می کنیم.
وی ادامه داد : مدارس کیفی و کارآمد با مدیران کیفی و کارآمد قابل ارتقا هستند و بر این مبنا شاخص های آموزشگاه ها و مدارس کیفی را دریافت کرده و از گروه های مختلف بر روی آن کار می کنیم تا بعد از جمع بندی به سطح مدارس استان توسعه دهیم و زمینه ای برای ارتقا مدیریت آموزشگاهی شود.
وی گفت : طرح مدارس ترجیحی از دیگر سیاست هایی است که باید در بحث رسیدن به عدالت آموزشی بدان پرداخته شود به گونه ای که مدارس غیر برخوردار را با بهترین مدیران کیفی در کوتاه مدت ارتقا دهیم.
حسینی افزود : امروز مدارسی در استان داریم که به مفهوم واقعی می توانند به عنوان مدارس شاخص مدارس کیفی مطرح شوند.
وی گفت : این مهم به دلیل استفاده از مدیران توانمندی است که زمینه بهره گیری از ظرفیت های تمامی بخش های مدرسه اعم از امکانات و معلمان و دانش آموزان را در ارتقای آموزش ها فراهم کرده اند.
2713/659
انتهای پیام /*
3541981