محمد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از آنجا که سرعت قطارهای مسافربری در دنیا افزایش یافته، شرکت های حمل و نقل ریلی برای تغییر واگن هایشان درصدد فروش واگن های از رده خارج خود هستند.
وی با بیان اینکه، هم اکنون سرعت قطارها مسافربری تا 540 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است، گفت: به همین منظور بسیاری از کشورهای جهان به دنبال فروش واگن های با سرعت بیش از 120 کیلومتر بر ساعت خود هستند و دلالان نیز این نوع واگن ها را با قیمت های پایین خریداری و به کشورهای دیگر از جمله در حال توسعه می فروشند.
مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس اراک یادآور شد: امحای واگن های از رده خارج نه تنها هزینه های زیادی بر شرکت های حمل و نقل ریلی تحمیل می کند بلکه این مساله بر محیط زیست کشورها نیز تاثیرگذار است.
محمدی با بیان اینکه واگن ها براساس شرایط آب و هوایی کشورها تولید می شوند، گفت: شرایط اقلیمی در نقاط مختلف جهان متفاوت است و واگن های خاص خود را می طلبد، لذا خرید واگن های فرسوده و از رده خارج دیگر کشورها به صرف و نفع تولید داخلی نیست، زیرا این واگن ها برای شرایط آب و هوایی ایران طراحی نشده اند.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تاکنون مجوز واردات واگن های دست دوم صادر نکرده و واگن های موجود در گمرکات کشور از قبل خریداری شده و این واگن ها اکنون در مرحله ترخیص قرار دارند.
مدیرعامل واگن سازی پارس با بیان اینکه کارخانجات واگن سازی کشور می توانند نیاز داخلی به واگن های مسافربری، مترو و باری را به سهولت تامین کنند، افزود: هم اکنون شش شرکت واگن سازی داخلی، تنها با 25 درصد ظرفیت خود کار می کنند.
وی تاکید کرد: در صورتی که شرکت های حمل و نقل، واگن های مورد نیاز خود را از کارخانجات داخلی تامین کنند شاهد رونق تولید در کارخانجات واگن سازی کشور خواهیم بود و این مساله علاوه بر رونق اقتصادی از خروج منابع ارزی کشور جلوگیری خواهد کرد.
اقتصام(4)1108**1594
انتهای پیام /*
4320571