مهدی نوید ادهم در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصوبات و خروجی نهصد و دهمین جلسه شورای عالی آموزشوپرورش را اعلام و اظهار کرد: در این جلسه ارزشیابی توصیفی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: ارزشیابی توصیفی از نظر تئوریک و نظری نسبت به ارزشیابی کمی (نمرهای) نقاط مثبت فراوانی دارد و اگر قرار باشد تجدید نظری در این طرح صورت بگیرد، در اصل طرح نیست بلکه در روند اجرا و فرایند کار است.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش با بیان اینکه در این جلسه کلیات استقرار ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت گفت: همچنین اعضای شورای عالی آموزشوپرورش بر ضرورت ایجاد رشتهای در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش معلمان در زمینه ارزشیابی توصیفی تاکید کردند.
نوید ادهم افزود: به این ترتیب باید معلمان آموزش ابتدایی پس از فارغالتحصیل شدن از دانشگاه فرهنگیان در زمینه ارزشیابی توصیفی دروسی را گذرانده باشند.
وی تاکید کرد: همچنین آموزش معلمان فعلی برای اجرای صحیح روشهای ارزشیابی توصیفی باید تقویت شود.
به گفته دبیر کل شورای عالی آموزشوپرورش، گزارشهای تحقیقی و مشاهدات کارشناسی مؤید این موضوع است که هرجا معلمان دورههای آموزشی لازم را در این راستا دیدهاند، طرح با اثربخشی لازم اجرا شده و رضایتمندی دانشآموزان و خانوادهها را به همراه داشته است.
انتهای پیام
6276297