استانی 08:24 - 09 اسفند 1393
معاون استاندار اصفهان:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: 50 درصد بزهکاری‌ها در استان اصفهان ناشی از بیکاری است.

50 درصد بزهکاری‌ها در اصفهان ناشی از بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، رسول یاحی در همایش صادرات کالا به بازارهای جهانی توجه به صادرات را یکی از الزامات استان اصفهان برشمرد و اظهار کرد: چاره‌ای جز فراهم کردن زمینه صادرات کالا و خدمات برای مقابله با بیکاری نداریم.

وی افزود: نگاه سرمایه‌گذاران به اقتصاد، اقتصاد بنگاه‌داری است و نگاه مسئولین  سیاسی و امنیتی نگاهی سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: خیلی از مشکلات جامعه در بخش فرهنگی و اجتماعی به موضوع اشتغال و بیکاری مربوط می‌شود به‌طوری‌که بیش از 50 درصد بزهکاری در استان ناشی از بیکاری است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم بحران‌ها را کنترل کنیم باید به ریشه بحران‌ها توجه کنیم.

وی استان اصفهان را بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور برشمرد و گفت: میزان بیکاری استان اصفهان یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است و باید در این موضوع اقدامات مؤثری انجام شود تا بنگاه‌های اقتصادی به اشتغال‌زایی دعوت شوند.

وی از کمبود شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی در استان خبر داد و گفت: تولید و فروش دو مقوله متفاوت است و باید بازاریابی کالا به‌صورت تخصصی در بازارهای هدف صورت گیرد.   

محمود دهقان طزرجانی کارشناس کمپین تبلیغاتی در این همایش گفت: شناسایی ویژگی‌های بازارهای هدف مهم‌ترین و اولین گام صادرکنندگان در به دست آوردن بازار صادراتی است.

وی شناخت ویژگی اجتماعی و فرهنگی بازار هدف را مهم دانست و  افزود: صادرکننده باید با دقت کشوری که بازار هدف در آن قرارداد را ازنظر  ویژگی‌های دینی و، مذهبی بررسی کند و بداند کدام‌یک از ویژگی‌های آن کشور  تسهیل‌کنندهٔ روابط تجاری است.

کارشناس حوزه تبلیغات کالا و خدمات تأکید کرد: دسته دوم اطلاعات موردنیاز صادرکنندگان  اطلاعاتی است که از طریق تحقیقات علمی به دست می‌آید.

وی افزود: حضور در نمایشگاه‌های داخلی کشوری که بازار هدف در آن قرار دارد و همچنین جمع‌آوری اطلاعات‌پایه از نیازهای داخلی بازار آن کشورها به کالاهای مختلفی  که در ایران تولید می‌شود باید مورد تأکید قرار گیرد.

نویسنده کتاب «کمپین تبلیغاتی، از برنامه‌ریزی تا اجرا» تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از روش سوات (swot) و استخراج نقاط قوت، ضعف و توانمندی‌های رقبا در بازار هدف همچنین نقاط ضعف و کاستی‌های رقبا در بازار هدف  را مهم ارزیابی کرد.

دهقانی  انتخاب کالاهای تولید داخل برای صادرات به بازارهای هدف متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی آن کشور را مهم خواند و گفت: مزیت رقابتی کالا یعنی تفاوت مهمی که میان کالاهای صادراتی از ایران و سایر رقبای موجود در بازار هدف است باید مشخص شود.

وی طراحی برنامه تجاری (business plan) برای کمپین صادراتی صادرکنندگان را مهم دانست و گفت: صادرکننده به‌طور طبیعی  در صادرات خود به دنبال سود مناسبی است بنابراین در هنگام سرمایه‌گذاری سنگین برای تولید، بسته‌بندی کالا، حمل‌ونقل کالا و قبول هزینه‌های تبلیغات در بازار هدف باید از میزان هزینه‌ها و درامدها مطلع باشد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به قیمت واقعی کالای صادراتی همگرایی در بازار هدف و میزان سود حاصله از صادرات کالا ضروری است.

دهقان خاطرنشان کرد: تعیین هزینه نهایی کالا در بازار هدف شامل قیمت تولید و هزینه بسته‌بندی جدید کالا با معیارهای جهانی و به زبان بازار هدف، تعیین هزینه‌های صادرات (حمل‌ونقل و گمرک)، هزینه تبلیغات و بازاریابی در بازار هدف، سود نماینده فروش و حاشیه سود فروشنده کالا در بازار هدف که به آن قیمت برای مصرف‌کننده گفته می‌شود باید موردتوجه قرار گیرد.

دهقانی تصریح کرد: قیمت برای مصرف‌کننده نهایی کالای صادراتی در بازار هدف باید برابر باقیمت رقبای موجود در بازار هدف باشد تا فروش در دوران تولید با سرمایه‌گذاری بیشتری در تبلیغات صورت گیرد. در این شرایط می‌توان برای دوران تولید محصول در بازار هدف درصد سود را کاهش داد تا با فروش بهتر کالا سهم بازار مناسبی را در بازار هدف به دست آورد و در دوره رشد و بلوغ کاهش سود یا افزایش فروش جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت برای مصرف‌کننده کالای صادراتی در بازار هدف بیشتر از قیمت برای مصرف‌کننده رقبا باشد که فروش به‌سختی انجام می‌شود و حتی در کشورهای دارای طبقه ضعیف اقتصادی ممکن است موجب توقف فروش شود در این صورت می‌توان به استفاده اهرم کاهش شود صادراتی و با تغییر طبقه مصرف‌کننده به طبقات بالاتر جامعه و تبلیغ بر روی کیفیت بالای کالاهای صادراتی  روند متوقف‌شده فروش را به جریان انداخت.  


5937884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است