به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری آخرین نتایج و آمار مخاطبان برنامه های ماه رمضان با حضور علی طلوعی رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما و اصحاب مطبوعات امروز یکشنبه سوم تیر ماه در ساختمان اداری صداوسیما برگزار شد.
طلوعی در ابتدای این نشست درباره آخرین یافته های نظرسنجی ویژه برنامه ها و سریال ها در ماه رمضان ۹۷ عنوان کرد: ما در ماه رمضان چهار نوبت نظرسنجی در سطح ملی و تهران داشتیم که این نظرسنجی که امروز به شما ارایه می شود به ۱۰ روز آخر ماه رمضان تعلق دارد.
وی با اشاره به مخاطبان تلویزیون در رمضان ۹۷ اعلام کرد: تلویزیون در ماه رمضان حدود ۷۶/۳ درصد مخاطب داشت و بینندگان به طور میانگین ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه در شبانه روز برنامه ها و سریال ها را تماشا کردند.
طلوعی اظهار کرد: برنامه «ماه عسل» ۵۵/۵ درصد بیننده داشت که پربیننده ترین برنامه رمضان ۹۷ بود و بعد از آن «خندوانه» که در مجموع ۱۳ قسمت از آن در ماه رمضان پخش شد ۴۶/۲ درصد مخاطب داشت که دومین برنامه پربیننده سیما بود. همچنین ۳۳ درصد از مردم مراسم شب های قدر را از تلویزیون تماشا کردند. ۲۹/۳ درصد برنامه های ترتیل خوانی را دیدند و سخنرانی های رمضانی نیز ۲۳/۵ درصد مخاطب داشت.
وی با اشاره به دیگر ویژه برنامه های رمضانی بیان کرد: در میان سایر ویژه برنامه ها «جشن رمضان» در شبکه پنج ۱۴/۳ درصد و «هزار داستان» حدود ۱۱ درصد مخاطب داشت که ۷۷ و ۷۱ درصد رضایت مخاطبان را هم کسب کردند.
این گزارش به روز می شود...