علمی فناوری 07:38 - 02 مرداد 1394
قبل از شروع بررسی این خودرو، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که بنز کلاس S معیار کلاس سدان‌های لوکس بزرگ به شمار می‌آید! خودرویی تجملاتی که تولید آن از سال ۱۹۵۴ شروع شد.

مجله تخت گاز: قبل از شروع بررسی این خودرو، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که بنز کلاس S معیار کلاس سدان‌های لوکس بزرگ به شمار می‌آید! خودرویی تجملاتی که تولید آن از سال ۱۹۵۴ شروع شد. مدل مورد بحث ما، S کلاس اتاق W221 است که در سال ۲۰۰۷ متولد شد. اما در سال ۲۰۰۹ ظاهر این مدل دستخوش تغییراتی شد، که مدل فیس لیفت Sکلاس در ایران، بسیار پرفروش تر از مدل قدیمی‌بود. S کلاس ۲۰۰۹ در دو مدل S350 و S500 در ایران حضور پیدا کرد، که تمام مدل‌های عرضه شده در کشور، از نوع اتاق بلند(LONG) هستند.



طراحی ظاهری S کلاس بسیار جذاب و بدون نقص است. با نگاهی به این خودرو به راحتی می‌توان به ذات لوکس و تجملاتی‌اش پی برد. هم‌چنین استفاده از چراغ‌ها و پروژکتورهای LED در مدل فیس لیفت، ظاهر  کلاس را به مراتب لوکس‌تر کرده است. گلگیرهای ورم کرده، برجستگی‌های جذابی هم‌چون برجستگی در صندوق عقب و ظرافت قطعات فلزی نصب شده در بدنه، نمایی باعظمت برای S کلاس خلق کرده‌اند. با نصب کیت بدنه AMG بر روی این غول سلطنتی، می‌توانید از چاشنی اسپرت در کنار طراحی لوکس S کلاس لذت ببرید  کیت بدنه اسپرت AMG در دو نوع 63AMG و 65AMG طراحی شده است که از تفاوت‌های این دو می‌توان به فرم متفاوت خروجی‌های اگزوز روی سپر عقب اشاره کرد.



بنز S500، سدان لوکس



وجود سیستم KEY LESS GO/START، ورود به کابین را بدون کلید ممکن می‌سازد. هنگام بستن درها، سیستم مکش درها به کمک سرنشینان آمده و درهای سنگین به راحتی بسته می‌شوند. طراحی داخلی بسیار لوکس و در عین حال ساده است. نوارهای نازک چوبی با ظرافت تمام روی کنسول جلو و بالای تودری‌ها نصب شده‌اند و نورپردازی مخفی خیره کننده‌ای از زیر آنها نمایان است.



پوشش چرم طبیعی به صورت استاندارد برای کابین S500 عرضه می‌شود و پوشش جیر برای سقف قابل سفارش است. برای به دور بودن کابین از شلوغی و گیج‌کنندگی، تعدادی از ابزارک‌ها زیر پوشش‌های چوبی و چرمی ‌مخفی شده‌اند و وجود سیستم انحصاری کامند، تنظیمات اکثر سامانه‌ها را از طریق نمایشگر ۸ اینچی جلو و موس نصب شده روی کنسول وسط ممکن ساخته است، تا برای تنظیمات اکثر سامانه‌ها، با دکمه‌های مکانیکی سر وکار نداشته باشید. ساعت آنالوگ گران‌قیمت، دریچه‌های هوای استیل و دکمه‌های باریک سیستم تهویه، نمای جالبی برای کنسول جلو رقم زده‌اند و صفحه کیلومترشمار کاملا دیجیتالی با خاموش‌شدن خودرو خاموش می‌شود.



 فرمان ۴ شاخه به صورت ترکیبی از چرم‌وچوب و یا چرم یک‌دست قابل سفارش است. لازم به ذکر است، طراحی فرمان در مدل ۲۰۰۹ دستخوش تغییراتی شده است. از نظر فضای کابین و راحتی سرنشینان هیچ ایرادی متوجه S کلاس نیست. خصوصا در مدل‌های اتاق بلند که فضای صندلی‌های عقبشان بی‌نظیر است.  فضای صندوق عقب هم بسیار بزرگ است و یک انسان بالغ به راحتی داخلش جا می‌شود! البته در مدل‌های مجهز به یخچال، فضای صندوق بار محدودتر شده است.



بنز S کلاس آنقدر آپشن دارد که فقط نام بردن از آنها یک مقاله کامل را به خود اختصاص می‌دهد. اما از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک چهار نقطه‌ای اشاره کرد که برای هریک از سرنشینان به صورت مجزا تنظیم می‌شود. حتی برای سرنشینان جلو امکان تنظیم درجه حرارت قسمت پاها نیز وجود دارد. مجموعه صندلی‌های نیز بسیار کامل و مجهز است. در مدل S500 هر چهار صندلی به صورت برقی تنظیم شده و به گرمکن، سردکن و سیستم ماساژ مجهز شده‌اند. هم‌چنین S500 از معدود خودروهای لوکسی است که صندلی‌های عقب ان نیز به سیستم حافظه مجهز شده‌اند.



با روشن شدن موتور ۸سیلندر مجهز به دو توربو شارژر، صدای بم و جذابی به گوش می‌رسد. این پیشرانه ۴۶۶۳ سی سی که برای مدل ۲۰۰۹ دستخوش تغییراتی شده است، قادر است ۴۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. اکثر S کلاس‌های وارد شده به کشور از نوع دیفرانسیل عقب بوده و تعداد نمونه‌های دو دیفرانسیل یا MATIC4 وارد شده از انگشتان دست کمتر است.



فرمان پذیری و هندلینگ این خودرو با وجود ابعاد بزرگ بدنه و طول زیاد، بسیار عالی است و به سختی می‌توان آن را از مدار خارج کرد. جعبه دنده ۷سرعته در سه حالت اکونومی، اسپرت و معمولی تنظیم می‌شود و عملکرد بی نقصی دارد. به لطف کمک فنرهای ایرماتیکی از تکان‌های اضافی داخل کابین خبری نیست و سیستم تعلیق Sکلاس نرم تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.  البته وجود سیستم ABC یا کنترل فعال بدنه نیز در نرمی‌حرکت بی تاثیر نیست.  علی رغم وزن ۲تنی Sکلاس، این هتل چهار چرخ در هر بار فشار دادن پدال گاز از جا کنده می‌شود.



بنز S500، سدان لوکس



 صندلی‌های جلو نیز به بالشتک‌های هوای پر شونده مجهز شده‌اند که در پیچ‌های شدید فرصت هیچ‌گونه لغزشی به بدن سرنشینان نمی‌دهند. S کلاس فهرستی بلند بالا از سامانه‌های ایمنی دارد. که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کنترل حرکت بین خطوط، رادار دیسترونیک، تشخیص نقطه کور، کنترل هوشیاری راننده، دید در شب و سیستم جلو گیری از تصادف اشاره کرد. که همه اینها باعث شده تا تصادف کردن با این خودروی گران‌قیمت بسیار مشکل باشد!



هنگام پارک کردن نیز نگران ابعاد بزرگ بدنه نباشید. چون با وجود دوربین‌های ددید اطراف خودرو کنترل این غول ۵متری بسیار راحت است. هم‌چنین سیستم کمکی پارک نیز در صورت تشخیص فضای پارک، فرایند پارک کردن را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.  مصرف S500 با وجود موتور ۸سیلندر حجیمش، از یک پژو ۴۰۵ کمتر است! اما از هزینه‌های بسیار بالای قطعات جانبی و سرویس‌های دوره‌ای آن نمی‌توان گذشت.



 پیشنهاد نهایی



بنز همواره بنز است. S کلاس شاهکار بنز هیچ عیب و نقصی ندارد و همه چیز را تمام و کمال دارد. شما با داشتن کلاس S همواره یک هتل مجلل همراه خود خواهید داشت. ضمن این‌که کامل‌ترین تجهیزات ایمنی را داراست.



بنز S500، سدان لوکس



بنز S500، سدان لوکس



بنز S500، سدان لوکس


6797371
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است