معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در نوع جدید مشارکت خودروسازان خارجی با ایران، نباید خودرو بهصورت سیبییو وارد شود، گفت: در گذشته، قراردادی برای تولید تندر90 با رنو - پارس تنظیم شده بود که بهدلیل تحریم به درستی اجرا نشد.
با این شرایط طبیعی است که اگر قرار باشد یک شرکت ایرانی، با خودروساز خارجی وارد مشارکت شود، طرف خارجی باید شروط ایران را بپذیرد. به گفته رضا نوروززاده، در شروطی که برای خودروسازان خارجی درنظر گرفته شده، داخلیسازی در رأس قرار دارد؛ بهنحوی که داخلیسازی در گام اول از 40درصد شروع شده و باید طی 5سال به 85درصد برسد.
5253779