استانی 00:40 - 02 آبان 1393
یک مشاور کنکور در صدا و سیما:
یک مشاور کنکور در صدا و سیما گفت: برنامه آموزشی رسانه ملی کاربردی نیست و صدا و سیما به دلیل مشکلات، این برنامه‌های آموزشی را می‌فروشد.

برنامه آموزشی رسانه ملی کاربردی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهاب‌الدین یخچالی عصر امروز در همایش «مشاوره تحصیلی گروهی آیه‌های تمدن» که به همت بسیج دانش آموزی استان گلستان و «موسسه خدمات علمی و مشاوره رزمندگان اسلام» اظهار کرد: 95 درصد افت تحصیلی ویژه دانش آموزان مقاطع اول دبیرستان به واسطه سنگینی دروس سال اول دبیرستان است.

وی تصریح کرد: ضعف تحصیلی در پایه اول دبیرستان ضعف تحصیلی در مقاطع دیگر را نیز به همراه دارد و دانش آموزی که سال اول تحصیلی را به خوبی بگذراند در مقاطع دیگر موفق هستند.

یخچالی ادامه داد: هفت دانشگاه صنعت شریف، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مهندسی امیر کبیر، دانشگاه علم صنعت و دانشگاه تهران دانشگاه‌های مطرح و برتر کشور هستند و برای قبولی در این دانشگاه‌ها نیاز است دانش آموزان در طی چهار سال تحصیلی برنامه‌ریزی مناسب درسی را داشته‌باشند.

همچنان صندلی دانشگاه‌های آزاد خالی مانده ‌است

مشاور و عضو اتاق فکر موسسه رزمندگان اسلام خاطرنشان شد: در کنکور امسال 900 هزار داوطلب شرکت کردند و این در حالی است که صندلی دانشگاه‌ها بیش از یک میلیون و 400 هزار دانشجو پذیرش می‌کرد و همچنان صندلی دانشگاه‌های آزاد خالی مانده ‌است.

وی دانشگاه رفتن را ملاک تحصیل نداست و بیان ‌داشت: به گفته مسئولان 65 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند چرا که دانشگاه‌ها تنها 10 درصد به نتیجه تحصیلی فکر می‌کنند

یخچالی‌برنامه‌های آموزشی صدا و سیما را موثر نداست و گفت: به دلیل مشکلات مالی صدا و سیما آنتن اجرا این برنامه‌های آموزشی را می‌فروشد و متاسفانه در شهرستان‌ها دانش آموزان به خرید بسته‌های آموزشی مبادرت می‌کنند و از فضای کلاس فاصله می‌گیرند و در نهایت به رشته ایده‌آل و مطلوب خود نمی‌رسند.

بسته‌های آموزشی در تهران کمتر مورد استقبال دانش آموزان است

این مشاور کنکور با بیان اینکه در تهران بسته‌های آموزشی کمتر مورد استقبال دانش آموزان است، افزود: متاسفانه در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما فضای استرس برای دانش آموزان به وجود می‌آورند و دانش‌آموز را بر می‌انگیزند که  بدون استفاده از تکنیک و فیلم‌های اموزشی موفق نیستند.

یخچالی ادامه داد: در حال حاضر تبلیغی از تلوزیون پخش می‌شود با این مضمون که رتبه‌های برتر کنکور از پکیج آن موسسه استفاده می‌کنند و این در حالی است که این موسسه چند ماه شکل گرفته و در سال گذشته هیچ دویدی و بسته آموزشی را به بازار عرضه نکرده است.

وی برنامه آموزشی رسانه ملی را کاربردی ندانست و بیان‌ داشت: استرس در بین دانش‌آموزان استرسی کاذب است و با تلاش و اتکا به کتاب درسی می‌توان به موفقیت رسید.


5024444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است