به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در نشست با رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید قرآن و عترت را سرلوحه قرار داد.
دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش ملاک برتری انسان را تربیت عنوان کرد و افزود: در ساحتهای 6 گانه سند تحول، ساحت تربیتی اعتقادی و اخلاقی در راس ساحتهای دیگر است و این ساحت به عنوان چتری گسترده تمامی ابعاد را پوشش میدهد.
وی با تاکید بر اینکه امروز معلمان، مسئولان و مدیران آموزش و پرورش از موثرترین مصادیق نظام تعلیم و تربیت هستند، تصریح کرد: وجود 36 هزار دانشآموز شهید، نشان دهنده مسئولیت پذیر بودن قشر معلمان جامعه ما حتی در زمان طاغوت است و نشان میدهد در آن زمان نیز دغدغه دین و اسلام را داشتند.
حجتالاسلاموالمسلمین ملکی با اشاره به اینکه اخلاق در غرب بر محور منفعت است، افزود: آموزش و پرورش در حال حاضر نیازمند اخلاق ایمان محور و دستیابی به درجاتی از حیات طیبه است که امیدواریم با توجه به راهکارهای سند تحول بنیادین و همکاری سازمان مدارس غیر دولتی، بستر توسعه و ترویج آن در این مدارس ایجاد شود.
دبیرستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش افزود: ما به دنبال تعاملات بیشتر با آموزش و پرورش به ویژه درحوزه مشارکتهای مردمی هستیم تا برنامههایی را پیگیری کنیم که در آموزش و پرورش متولی ندارد و از این طریق بتوانیم معبری برای پیشتازان و متولیان امر تعلیم و تربیت با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه، ائمه جماعات و جمعه در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باز کنیم.
وی عنوان کرد: تعلیم و تربیت امری حاکمیتی است، اما آموزش و پرورش باید در دراز مدت از ظرفیت بخش خصوصی بهترین استفاده را کند.
8865284