ˈعلی خداییˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای ایمنی حمل و نقل ریلی، افزایش سرعت قطارها، ارتقای ایمنی تقاطع جاده ها و ریل، افزایش سرعت و کاهش ترافیک جاده ای و حذف هزینه نیروی انسانی (مامورین گذرگاه) و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری خطوط در این نقاط مزایای اجرای این پروژه ها است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات تبدیل تقاطع های همسطح ˈآزادورˈ و ˈابویسانˈ در حوزه راه آهن شمالشرق در آینده نزدیک شروع می خورد.
سرپرست اداره کل راه آهن شمالشرق گفت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی سیر قطارها و امنیت تردد ساکنان حاشیه خطوط ریلی، کار اجرای تبدیل این دو تقاطع ها همسطح عملیاتی می شود.
خدایی افزود: تامین اعتبار برای اجرا و احداث این دو تقاطع که در کیلومترهای 591 و 619 در حوزه استحفاظی راه آهن شمالشرق واقع شده اند، از طریق اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن به صورت EPC درحال پیگیری و اقدام است.
سرپرست اداره کل راه آهن شمالشرق تصریح کرد: در روش EPC مراحل مشاوره، طراحی و اجرای پروژه توسط شرکت پیمانکار انجام می شود و اداره کل خط و سازه های فنی پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار و معرفی پیمانکار به اداره کل راه آهن شمالشرق ، اجرای عملیات احداث زیرگذر ابلاغ می شود.ک/3
7265/1496/599
انتهای پیام /*
4328177