به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:
1 - باید سطح ، عمق ، حیطه ، ابعاد ، جهت گیری و بالاخره اولویت های نفوذ به درستی شناسایی شود.
2 - اگر موارد مذکور در بند 1 به خوبی تبیین و شناسایی نشود ممکن است توسط عوامل نفوذی دشمن بحث نفوذ و برخورد با نفوذ دشمن: یا به ضد خود تبدیل شود و به نفوذ بیشتر عوامل دشمن در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام بینجامد. یا توسط افراد کم درک و کم بصیرت و یا بی بصیرت (به اصطلاح طبقه روشنفکر) و مطبوعات وابسته ، به انحراف کشیده شود. یا حساسیت خود را از دست داده و به تدریج فرهنگ مبارزه با نفوذ به فراموشی سپرده شده و مردم تحت تاثیر برنامه های نفوذ ، تغییر رفتار و اندیشه را کاملاً پذیرفته باشند. یا به مسئله ای جناحی ، حزبی و سیاسی تقلیل جایگاه پیدا کند.یا به ابزاری برای متهم سازی یکدیگر تبدیل شود.یا به حربه ای جهت تفرقه بین مردم و تحقق پروژه دوقطبی سازی مبدل شود.
یا....
3 - امروز توطئه جنگ نرم دشمن به "پروژه نفوذ" تبدیل شده است.
4 - برخی از دولتمردان ، تحت تاثیر تمایلات حزبی و جناحی با استهزا و استخفاف نهادهای امنیتی که با عوامل نفوذی برخورد می کنند قصد دارند ضمن عادی سازی نفوذ ، مردم را با خود همراه کرده و موانع نفوذ فرهنگی شیطان بزرگ را از پیش پای پروژه بردارند.
5 - عرصه های مختلف نفوذ عبارت است از:
نفوذ فرهنگی
نفوذ سیاسی
نفوذ امنیتی
نفوذ اقتصادی
6 - خطرناک ترین حوزه نفوذ، نفوذ فرهنگی است که تحت عنوان جنگ نرم یا میکرو پلیتیک میلها و یا تاثیرگذاری بر اندیشه مردم کشور هدف (ایران) از آن یاد می شود.
7 - بهترین ، مؤثر ترین ، کم هزینه ترین و دلپذیرترین راه برای موفقیت بیشتر نفوذ فرهنگی قطعاً نفوذ اقتصادی است و به عبارت دیگر ، شیطان بزرگ برای تحقق امیال شیطانی خود و تغییر رفتار مردم ، از راه نفوذ اقتصادی و شکم مردم است.
8 - از آنجا که هدف مطلوب شیطان بزرگ از انواع نفوذ ، تسلط بر منابع حیاتی و غارت ثروت های کشور هدف است ،
بی تردید حتی اگر آنان دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی و امنیتی هستند ، هدف غایی و نهایی شان اقتصاد است چرا که در چارچوب فلسفه غرب آن چیزی که اهمیت محوری دارد زندگی مادی و ترویج مصرف بیشتر و در نتیجه وابستگی بیشتر به الگوهای وارداتی است.
سید عبدالله متولیان
انتهای پیام/ز
7424773