به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا ونایی ظهر امروز در نشست مشترک مدیران بهزیستی با روسای اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: توانمند کردن کودکان استثنایی، نگرانی والدین آنها را نسبت به فرزندان کمتر میکند و کمک مفیدی برای سلامتی جسمی و روانی این کودکان است، به همین خاطر آموزش مهارتهای زندگی به کودکان استثنایی باید از دوران خردسالی آغاز شود.
وی تصریح کرد: توانمندسازی کودکان استثنایی باید با آموزش مهارتهای زندگی دنبال شود.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مرکزی ایجاد وحدت رویه در انجام تستهای ارزیابی هوش کودکان عقبمانده ذهنی و ارجاع معلولان ذهنی واجد شرایط به واحد سنجش سازمان استثنایی، ایجاد هماهنگی در اجرای آزمونهای هوشی، کودکان اوتیسم و نحوه ارجاع آنها به مراکز مربوطه و شناسایی و ارجاع این دانشآموزان به بهزیستی برای دریافت خدمات توانبخشی در راستای توانمندسازی آنها را مورد تاکید قرار داد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز با تاکید بر ارتقای آموزشها در مدارس دانشآموزان استثنایی گفت: توانمندسازی این دانشآموزان به کشف مهارت و استعداد آنها منجر میشود.
محمود عسگری توانمندسازی کودکان استثنایی را در گرو کار و تلاش مضاعف دانست و افزود: در کنار این موضوع توجه به ارتقای سلامت و به کارگیری روشهای علمی و تخصصی برای پیشگیری از تولد نوزادان استثنایی باید انجام شود.
وی ادامه داد: باید خانوادههای این کودکان را با مسائل روز آشنا سازیم و در حوزه آموزش، ظرفیتسازی و توانمندسازی کودکان استثنایی فعالیتهایمان را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حوزه کودکان استثنایی به ویژه در سالهای اخیر فعالیتهای چشمگیری داشته اگر چه برای رسیدن به ایدهآل کارهای بیشتری باید صورت گیرد.
عسگری تصریح کرد: کودکان استثنایی، معلولان ذهنی و دانشآموزان دارای استعدادهای فراوانی هستند که اگر به آنها بهای لازم داده شود، میتوانند آنها را به منصه ظهور برسانند.
5966478