به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا در این نشست سه موضوع بررسی آییننامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی متناسب با ماموریتهای محوله به پژوهشگاهها و موسسات پژوهشی، تصمیمگیری در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تصمیمگیری در خصوص پذیرش کارگروه مدیران طرح و برنامه پژوهشگاهها به عنوان یکی از کارگروههای زیر مجموعه شورا توسط روسای پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست روسای پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی بر موضوعاتی همچون ضرورت تدوین آییننامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی با لحاظ همگرایی پژوهش و آموزش و ضرورت ارتباط پژوهشگاهها با یکدیگر و جلوگیری از انجام طرحهای موازی، ضرورت تشکیل یک شورای عالی به منظور هماهنگی مراکز پژوهشی در انجام طرحهای پژوهشی تاکید کردند.
همچنین ضرورت جذب بهترین فارغالتحصیلان و اساتید در پژوهشگاهها، ضرورت ارزیابی پژوهشگاهها در درون و بیرون از پژوهشگاهها و تشکیل شورای جداگانه در هر یک از حوزههای تخصصی پژوهشگاه و تعاملات بینابین از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید روسای پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی قرار گرفت.
همچنین اعضاء بر توجه به جایگاه علم در تولید ناخالص داخلی، اعلام رویکردها و ماموریتهای وزارت علوم به پژوهشگاهها و توجه به نیازهای کشور در انجام طرحهای پژوهشی و ارزیابی آنها تاکید کردند.
در ادامه این نشست با توجه به مطالب مطرح شده توسط روسای پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی، محمدرضا امیدخواه، دبیر شورای توانمندسازی پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی از تشکیل سه کارگروه بررسی آییننامه ارتقای اعضای هیات علمی پژوهشی، تشکیل کار گروه نحوه پذیرش دانشجو در پژوهشگاهها و تشکیل کارگروه توسعه فناوری و تجاریسازی یافتههای پژوهشی خبر داد.
وی افزود: همچنین با توجه به این که موضوع آییننامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد در این راستا نامهای با امضاء روسای پژوهشگاهها تهیه و از وزارت علوم خواستار میشویم تا زمان اعلام نتایج از سوی کارگروه بررسی آییننامه ارتقاء ابلاغ این آییننامه را متوقف کند.
امیدخواه همچنین بنا به پیشنهاد اعضای جلسه از پیگیری تشکیل پایگاه اینترنتی مشترک شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه و مراکز پژوهشی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این پایگاه میتواند ضمن تعامل اعضاء با یکدیگر مصوبات و گزارشات جلسه را نیز ارائه کند.
انتهای پیام
5966217