به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در پانزدهمین بزم اندیشه که با موضوع جایگاه اخلاق در ساحتهای تربیتی دانش آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی (ره) در سازمان پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی (ره) دانشگاه و مبدأ تحولات است گفت: امام در جایی دیگر اشاره میکند دوره مدرسه از دانشگاه اهمیت بالاتری دارد زیرا رشد عقلی در مدارس تجلی مییابد و باید سعی بر این باشد که جایگاه نظام آموزش و پرورش را در مکان اصلی خود قرار دهیم که میطلبد همه نهادها به این مسئله ورود کنند.
وی افزود: زمانی که صحبت از این میشود که مسیر رشد و توسعه از آموزش و پرورش میگذرد تنها منحصر به ایران نیست بلکه دنیا به این نتیجه رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شخصیت امام خمینی در جامعه و نظام تعلیم و تربیت گفت: اگر بخواهیم تربیت به صورت کامل شکل بگیرد باید به الگوهایی که اثرگذارند توجه کرد. شخصیت امام جدا از مقام رهبری شخصیتی جامع است که ابعاد مختلف دارد و اگر به آن تک بعدی نگاه کنیم جفا کردهایم. لازم است تمام جوانب اخلاق ایشان را در نظر بگیریم.
دانش آشتیانی تاکید کرد: به خصوص در شرایط کنونی وضعیت پیچیده تر است و بعضا تصویر امام(ره) را پشت سر میگذارند و اندیشههای او را زیر پا؛ باید شخصیت امام(ره) را از گذشته نشان دهیم. هر کس مقاطع مختلف مطابق با سلیقه خود برشی به زندگی و کلام امام زده و این وظیفه ما را سنگین میکند تا شخصیت واقعی امام (ره) را به نسل جدید بشناسانیم. آموزش و پرورش نقش اساسی را در این شناسایی بازی میکند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه همه از آموزش و پرورش در حوزههای مختلف مطالبه دارند گفت: باید در کنار این مطالبه از آموزش و پرورش پشتیبانی هم بشود. تولید دانش باید در دانشگاهها صورت پذیرد تا آموزش و پرورش از آن بهره مند شود.
وی افزود: ما خود را مکلف میدانیم اندیشههای امام(ره) و برنامه ریزی درسی حاکم باشد. سند تحول بنیادین نیز بر همین مبنا شکل گرفته است.
انتهای پیام