حجت الاسلام ' عباسعلی ابراهیمی' در نخستین همایش مدیران کانون های تبلیغاتی استان مازندران در سالن اجتماعات مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر با بیان اینکه حدود 455 کانون تبلیغاتی در سطح استان فعالیت دارند، اظهار کرد: فضای تبلیغاتی این کانون ها بیش از 30 هزار متر است.
وی با بیان اینکه کانون های تبلیغاتی می توانند نقش بسزایی را در فرهنگ سازی جامعه ایفاء کنند، افزود: در تبلیغات معیارهای دینی، اخلاقی و اسلامی رعایت شود.
ابراهیمی افزود: در استفاده از کلمات و اصطلاحات آگهی و تبلیغاتی از واژه گان اصیل اسلامی و ایرانی استفاده شود.
وی، خواستار جلوگیری از تبلیغات خودسرانه از سوی برخی از شهرداری های استان شد و گفت: برخی از شهرداری ها بدون توجه به شرح وظایف قانونی اقدام به تبلیغات محیطی می کنند که این معضل باید برطرف شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه کانون های تبلیغاتی باید تبلیغات دین را متناسب با مناسبت های تقویمی در دستور کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در تمدید مجوز کانون های تبلیغاتی همکاری آنها با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه های اگر کانون های تبلیغاتی در یک صنف مشخص فعالیت دارند، چهارچوب کاری و فعالیت قانونی آنان مشخص شود، گفت: اگر کانون های تبلیغاتی جزء اصناف نیست دلیلش برای ما مشخص شود.
ابراهیمی، خواستار رفع ناهماهنگی و تداخل در امور تبلیغاتی ، تعیین نرخ مشخص و رفع چند نرخی بودن در بحث هزینه تبلیغاتی، رفع مشکلات بیمه ای کانون های تبلیغاتی و تسریع در صدور پروانه فعالیت کانون های تبلیغاتی شد.
وی افزود: مسئولان ارشد چنانچه قادر به پاسخگویی و سرعت دهی در صدور پروانه های فعالیت تبلیغاتی نیستند، تفویض اختیار کنند و مسئولیت صدور مجوز هر استان را به مرکز همان استان واگذار کنند.ک/1
608
5006824