به گزارش سرویس اجتماعی حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کودکان همچنین در مورد خطرات ناشی از زندگی در شرایط غیربهداشتی برای سلامتیشان مضطرب هستند و نگرانند که نتوانند در آینده به مدرسه برگردند.
نتایج یکی از مشاورههایی که اخیرا پس از این فاجعه طبیعی با کودکان مناطق زلزلهزده انجام شده بر نیاز به تقویت آمادهسازی جوامع در برابر بلایای طبیعی شدید تاکید دارد. در این بررسیها همچنین تایید شد تا زمانی که نیازهای بشردوستانه فوری تامین نشوند خطرات جدی سلامت، امنیت و رفاه این کودکان را به ویژه در طول فصول بارندگیهای موسمی تهدید میکنند.
سازمانها و نهادهای کمکرسان همچون یونیسف، صندوق نجات کودکان، سازمان بینالمللی برنامهریزی (PLAN) و سازمان جهانی «ورد ویژن» این مشاورهها را با همکاری هم انجام دادهاند و با 1838 کودک در 14 منطقهای که بیشترین آسیب را از زلزلههای 25 آوریل و 12 مه دیده بودند، گفتوگو و مشورت کردند.
سپس در یک اطلاعیه رسمی مشترک از سوی این سازمانها منتشر شد که این کودکان اولویتهای اصلی خود را داشتن سرپناه مناسب، امکان بازگشت به مدرسه، دسترسی به منابع آب سالم، بهداشت و مراقبتهای بهداشتی عنوان کردهاند.
کودکان نپالی در این مشاورهها پیشنهاد دادند که کلاسهای درس در چادرهای موقت برپا شوند و از دولت خواستند کتاب، لوازمالتحریر و سایر وسایل تحصیلی را که در زلزله از بین رفتهاند دوباره برای آنان تهیه کنند.
به گزارش شینهوآ، دکتر «روناک خان»، نماینده یونیسف گفت: این کودکان چشماندازهای ارزشمندی به ما ارائه کردند که از دید بزرگترها پنهان مانده بود و این پیشنهادها باید راهنمای فعالیتهای ما در دیگر بخشهای کشور باشند تا مردم نپال برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بیشتر آماده شوند.
انتهای پیام
6850583