به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، دبیر افزود: حدود سه میلیون خودرو در شهر تهران تردد میکنند که از این میان 60 درصد این آلودگی را حدود 500 هزار خودرو کاربراتی تولید سالهای 73 تا 82 و حدود هشتاد هزار خودروی بالای 20 سال تولید می کنند.
به گفته علیرضا دبیر، این درحالی است که بر اساس مصوبه سال 89 هیات وزیران تردد خودروهای سواری بالای 20 سال، خودروهای دیزل سنگین بالای 20 سال، مینی بوسهای بالای 12 سال و تاکسی بالای هشت سال در کلان شهرها غیرقانونی است و در حال حاضر تعداد زیادی از این خودروهای فرسوده در حال تردد در شهر تهران هستند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نرم افزارهای نظارت تصویری موتورسیکلتها در شهر تهران آماده شده است، بیان کرد: به دلیل اینکه هنوز هشتاد درصد موتورسیکلتها سند شخصی ندارند و پلاک ها به نام اشخاص نیست؛ نمی توان برای آنها برگ جریمه صادر کرد و برای این امر به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز است.
دبیر با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوای شهر تهران یک مطالبه عمومی است، یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک تردد موتورسیکلت های بنزینی از سال 94 در بخش هایی از منطقه 12 ممنوع خواهد بود؛ اما اجرای این قانون نیز به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز دارد.
بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، وی با اشاره به اینکه بررسی بودجه سازمانها و شرکتها در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسیده است، تصریح کرد: بودجه 20 شرکت و 21 سازمان برای اولین بار در اسفندماه بررسی شده در حالی که در سالهای گذشته همیشه بودجه شرکتها و سازمانهای شهرداری در فروردین ماه بررسی می شد، اما با کار شبانه روزی که اعضای شورای چهارم در ماه های پایانی سال انجام دادند به لطف خدا امسال بلافاصله بعد از تصویب بودجه عمومی شهرداری؛ بودجه سازمان ها و شرکت ها فردا سه شنبه دوازدهم اسفندماه برای تصویب به صحن علنی شورا خواهد آمد.
انتهای پیام
5959190