به گفته مازیار حسینی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران، کارکرد و مأموریت تاکسی در تهران باید عوض شود و در ایستگاههای مشخص، تاکسی داشته باشیم و تا حد امکان از تعداد و تردد تاکسیهای گردشی بکاهیم. به این منظور برنامه منظمی برای تاکسیها تعریف شده و در دستور کار قرار دارد تا شرکتهای بزرگ هر کدام به تنهایی حدود 20هزار دستگاه تاکسی را تحت پوشش قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه در نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیلهایی رفت که حداقل آلایندگی دارند، اضافه کرد: تاکسیهای پیکان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید میکنند و ما در تهران 95، کلکسیونی از تاکسیهای پیکان تولید 48تا 84 را داریم که در این میان، یکی، دو دستگاه تاکسی پیکان مدل 48 نیز به چشم میخورد.
حسینی درخصوص برنامههای مدیریت شهری برای توسعه کیفی تاکسیرانی پایتخت و حرکت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاک و چالاک با اعلام اینکه در تهران 78هزار دستگاه تاکسی با 78هزار راننده تاکسی و 20هزار راننده کمکی فعالیت میکنند، گفت: در تمام دنیا، تاکسی وسیله حملونقل عمومی محسوب نمیشود ولی در کشور ما تاکسی را وسیله حملونقل عمومی میشناسند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تاکسیهای پیکان را شناسایی کرده و به در منازل مالکان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه میکنیم که خودروی خود را نوسازی کنند، اظهار کرد: در خیابان هم اگر تاکسیهای پیکان مشاهده کنیم با رانندگان آنها مذاکره میکنیم و به این ترتیب طی دو ماه، دو هزار دستگاه تاکسی پیکان را شناسایی و نوسازی کردهایم.
حسینی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سالجاری، هیچ تاکسی پیکانی نداشته باشیم و 6 هزار و 300 دستگاه تاکسی پیکان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح کرد: خودرویی که بهعنوان جایگزین پیکان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو4 است و تهران هماکنون با نوسازی 3هزار دستگاه تاکسی در کشور، رتبه اول را در اختیار دارد.
8126442