گوناگون 16:08 - 01 خرداد 1396
بانک مسکن اعلام‌کرد: رشد تماس‌های تلفنی نشانه رشد و کارآیی تسهیلات مسکن است.

افزایش تماس‌های تلفنی؛ نشانه کارآیی تسهیلات مسکن

به گزارش سرویس بازار ایسنا، آمار دریافتی از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشان می‌دهد: از ابتدای سال تاکنون حجم تماس‌های هفتگی به صورت مداوم رو به رشد بوده است. در این میان هفته سوم اردیبهشت ماه با ۴ هزار و ۲۷ تماس تلفنی نه تنها از ابتدای سال تاکنون بالاترین میزان پرسش مردم از سبد تسهیلاتی بانک عامل بخش مسکن است بلکه در مقایسه با هفته‌های گذشته از سال ۹۶ نیز بیشترین آمار تماس تلفنی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش کارشناسان بازار مسکن حجم رو به رشد میزان تماس‌های تلفنی در طول هفته‌های ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته از یک سو نشان دهنده از تعطیلی خارج شدن بازار مسکن است و از سوی دیگر بیانگر واکنش سمت تقاضا به مصوبه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از سوی شورای پول و اعتبار در هفته دوم اردیبهشت ماه است.

بررسی روند تماس‌های تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن از ابتدای فروردین‌ماه تا هفته سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته حاکی از آن است: طی هفته اول فروردین ماه تا پایان هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مجموعا ۲۱ هزار و ۷۶۲ تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن گرفته شد؛ در هفته اول فروردین ماه تا پایان هفته چهارم اردیبهشت‌ماه سال گذشته مجموعا معادل ۱۸ هزار و ۷۶۲ تماس تلفنی با این مرکز گرفته شده است.

نکته جالب توجه آن که از میان هفته‌های گذشته سال جاری، هفته سوم اردیبهشت‌ماه یعنی دقیقا یک هفته پس از مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن، میزان افزایش تماس های تلفنی با این مرکز به اوج رسید. طوری که در این هفته میزان تماس‌های تلفنی به ۴ هزار و ۲۷ مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۷۸ درصد رشد را تجربه کرده است. 

همچنین در بازه زمانی هفته سوم فروردین ماه یعنی آغاز به کار رسمی بازار تا پایان هفته چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموعا ۱۸ هزار و ۹۵۳ تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک عامل بخش مسکن گرفته شد که نسبت به دوره زمانی مشابه سال ۹۵ معادل ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. آمار ارائه شده از سوی مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن حاکی از آن است که در این بازه زمانی در سال گذشته مجموع تماس‌های تلفنی با این مرکز به عدد  ۱۴ هزار و ۴۹۱ رسیده است.

مجموعه آمار رشد بالای ۷۸ درصد تماس‌های تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بیان کننده یک اتفاق جدید در بازار معاملاتی مسکن است. به این معنا که در حال حاضر در هفته‌های ابتدایی سال جاری تقاضای مصرفی برای خرید مسکن افزایش پیدا کرده و از آنجا که عمده این تقاضا وابستگی بالایی به سبد تسهیلاتی بانک مسکن دارد حجم بالای تماس‌های تلفنی با این مرکز نشان می‌دهد، بانک مسکن به عنوان موتور محرک بازار مسکن نقش مهمی را در ساماندهی سبد تسهیلاتی و متقاضیان این بخش ایفا کرده است. از این رو بسیاری از متقاضیان خرید و ساخت مسکن (هر دو بخش عرضه و تقاضا) عمدتا برای پرس و جو در مورد جزئیات تسهیلات، نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن و همچنین شرایط بازپرداخت تسهیلات با مرکز ارتباط با مشتریان تماس می‌گیرند که خود منجر به افزایش چشمگیر تماس‌ها طی هفته‌های اخیر شده است.

از دیدگاه کارشناسان بازار مسکن رشد تماس‌های تلفنی از سوی متقاضیان با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشانه رشد کارایی و کارآمدی تسهیلاتی مسکن در سال جاری نسبت به سال ۹۵ است.

انتهای پیام


9118069
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است