به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابطعمومی همایش روز بازاریابی دیجیتال، این رویداد که با هدف کشف روشهای خلاقانه برای روبهرو شدن با چالشهای روز بازاریابی دیجیتال در عصر مدرن برگزار شد، با حضور برندهای مطرحی همچون علیبابا، دیجیکالا، بامیلو، بیمه بازار، یکتانت، تپسی، نتبرگ و... در همایش بازاریابی دیجیتال و سخنرانی مدیران و مسئولان این برندها، رنگ و بویی کاربردی گرفت و فرصت بسیار مناسبی برای آموختن، کسب تجربه از بزرگان این صنعت، شبکهسازی با جامعه بزرگ دیجیتال مارکتینگ و به اشتراک گذاشتن تجربیات تلخ و شیرین در این مسیر پر فراز و نشیب فراهم کرد.
در روز اول رویداد، ۶ کارگاه با موضوعات ECRM، تبلیغات آنلاین و اثربخشی بیشتر، SEO-SEM، دیجیتال برندینگ، کانتنت مارکتینگ و نقش اینفوگرافیک در بازاریابی دیجیتال برگزار شد که در آنها توضیحات جامعی درباره هر کدام از این موضوعات در اختیار شرکتکنندگان قرار گرفت.
رویداد روز بازاریابی دیجیتال در ساعت ۵ عصر ۲۷ دی با پنل «پارامترهای تبلیغات مدرن در شبکههای تبلیغاتی» آغاز شد. در این پنل، «حمید قنبری» مدیر بازاریابی شبکه تبلیغاتی تپسل، «علی جعفری»، بنیانگذار و مدیر ارشد عملیاتی ادرو، «پیمان فخاریان» مدیرعامل یکتانت و «منوچهر صدری» مدیرعامل سنجاق حضور داشتند که در آن به موضوع ادتک و تاثیر اطلاعات کاربران در انتخاب نوع تبلیغات پرداخته شد.
اولین سخنرانی این رویداد با موضوع «اقیانوس آبی AdTech» توسط «محمدرضا فرحی» بنیانگذار آکادمی چرخ ارائه شد. فرحی در این ارائه، به شکل جدید تبلیغات آنلاین و نقش آن در توسعه کسبوکارها اشاره کرد. فرحی همچنین عنوان کرد که با گذشت زمان، استارتاپها پیچیدهتر خواهند شد و رقابت میان آنها افزایش خواهد یافت.
«یاسر نثاری» مدیر بازاریابی نتبرگ، در این رویداد از «دیجیتال برندینگ و هویت برند» گفت و با بیان تجربههایی عینی در فضای کاری خود، عنوان کرد که مهمترین اصل در توسعه یک برند، ساختن هویت و شخصیت برای آن است.
آخرین برنامه روز اول رویداد، ارائهای بود از «توحید علیاشرفی» مدیر بازاریابی مجموعه علیبابا با موضوع «استراتژیهای رقابتی در بازاریابی». در این سخنرانی که با استقبال مخاطبان مواجه شد، علیاشرفی درباره رقابت کسبوکارهای کوچک با مجموعههای بزرگ و روشهایی برای کسب سهم بیشتر از بازار صحبت کرد.
«آرمان والی» هم بنیانگذار و مدیرعامل وبسایت چطور و نبضینو، شروع کننده روز دوم این رویداد بود. والی در سخنرانی خود به شرح جزئیات مهم درباره چگونگی موفقیت با کانتنت مارکتینگ پرداخت.
«هوتن هاشمی» مدیر گروه ردلاین، در ارائهای با عنوان «ویدئو وایرال شدنیه یا وایرال کردنی!» به هفت نکته برای ساخت یک ویدئو تبلیغاتی موثر و جذاب اشاره کرد. انتخاب رسانه مناسب، ارائه اطلاعات منحصر به برند، تنظیم دستورالعمل کارشناسی، استفاده از متخصصان این حوزه، رعایت زمان جذب مخاطب و از آخر به اول فکر کردن در تبلیغات؛ نکاتی بودند که هاشمی برای ساخت یک ویدئو جذاب مطرح کرد.
«ابراهیم زندی» مدیر بازاریابی استودیو کلاکت در ارائه خود به نقش داستان در ویدئوی تبلیغاتی و تلاش برای حفظ ارزش برند اشاره کرد.
«پیمان فخاریان» مدیرعامل یکتانت به موضوع یادگیری ماشین و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ پرداخت و در ارائه بعدی، «حافظ اجلالی» مدیر بازاریابی بیمه بازار، از تبدیل تهدید به فرصت و استفاده از فضای شبکههای اجتماعی مختلف در ایجاد آگاهی برند گفت.
اولین پنل روز دوم رویداد روز بازاریابی دیجیتال به اخبار و نوآوریهای دیجیکالا اختصاص داشت. در این پنل «حمیدرضا سعادتی» مدیر بازاریابی دیجیکالا به همراه «علی جعفری» مدیر ارشد عملیاتی ادرو، به دلایل همکاری این دو شرکت در زمینه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اشاره کردند و همچنین سعادتی خبر داد که در آینده نزدیک پلتفرم اد نتورک دیجیکالا رونمایی خواهد شد.
«گلنار مظفری» مدیر پرفورمنس مارکتینگ تپسی در ارائه خود به نقش بیگ دیتا و گذشته مشتریان در تصمیمات آینده مجموعهها اشاره کرد. مظفری در سخنرانی خود گفت که در تپسی به گذشته مشتریان نگه میکنیم و بر اساس تجربیات گذشته، تبلیغات مشخصی را برای آنها در نظر میگیریم.
«میثم کیهانی» بنیانگذار و مدیرعامل digburst، در سخنرانی خود به موضوع عدم وجود دیتا در شبکههای اجتماعی و نقش مهم دیتا در پیشرفت کسبوکار اشاره کرد.
پنل دوم این روز به موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص داشت. «آسوده امیرشجاعی» عکاس و کارگردان، «ماکان تاجیک» مشاور در مجموعه ادونچر، «متین ارشادی» مدیر بازاریابی چیلیوری، «نیلوفر غفاری» اینفلوئنسر و «عطاالله عبدالغفاری» بنیانگذار و مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ فلیپ، به نقش اینفلوئنسرهای مرتبط با هر برند در تبلیغات و دیده شدن آن پرداختند.
«آرمان فرجزاده» مدیر بازاریابی بامیلو در سخنرانی خود از کمپینهای موفق و ناموفق بامیلو گفت و «پویا رستگار و نوید خدیوی» از بنیانگذاران اسنپ کیو، در ارائهای مشترک از روزهای سخت شروع به کار و روزهای شیرین موفقیت خود صحبت کردند.
مارکتینگ در کویر لوت! عنوان سخنرانی «علیرضا شهابیان» مدیر مارکتینگ ایوند بود که در آن به موضوع تبلیغات با بودجه کم پرداخت. «محمدحسین جوادی» مدیر محصول کافه بازار نیز در این رویداد از تبلیغات در جستجو گفت.
آخرین ارائه روز بازاریابی دیجیتال به «سینا شفیعزاده» متخصص دیتا در اسنپ باکس و همچنین مدیر ارشد سابق نظربازار، با موضوع دیتا و فواید و مضرات آن اختصاص داشت.
رویداد روز بازاریابی دیجیتال با مشارکت خوبی از سمت شرکتکنندگان روبهرو شد و هشتگ dmday در روز جمعه ۲۸ دی ماه توانست به ترند روز ایران تبدیل شود. بازتاب این رویداد به حدی بود که وزیر ارتباطات در مطلبی به نقش تاثیرگذار برنامههایی مانند روز بازاریابی دیجیتال در توسعه کسبوکارهای نوپا اشاره کرد و در صفحه مجازی خود نوشت: پولدارها از صداوسیما و داراها از تبلیغات شهری استفاده میکنند. اما کسب و کارهای نوپا و خانگی چه کنند؟ گاهی به پیامکهای تبلیغاتی رجوع میکنند که نتیجهای جز مزاحمت ندارد. متاسفانه این مشاغل با ظرفیت دیجیتال مارکتینگ آشنا نیستند. Dmday فرصتی برای جذب آنهاست. منتظر راهحلهای شما هستیم.
تیم رویداد شیرین به عنوان برگزارکننده این رویداد معتقدند هدف اصلی چنین رویدادی انتقال تجربه بومی کسبوکارها و شکل گرفتن ارتباطات و نتورکینگ و استفاده از استراتژیهایی است که در ایران توسط کسبوکارها بومی شده است و این رویداد با توجه به ارائه صاحبان کسبوکارهای ایرانی و موفق، بستری را برای این مهم فراهم میکند.
ادیتور: زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری