علمی فناوری 08:05 - 12 مرداد 1394
برترین ها ب ام و X3، ایده آل و فول آپشن
X3 را میتوان پرفروش ترین و محبوب ترین شاسی بلند ب ام و در ایران خطاب کرد. خودرویی با ظاهر جمع و جور و جذلب که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و با کد اتاق E83 معرفی شد.
مجله تخت گاز: X3 را میتوان پرفروش ترین و محبوب ترین شاسی بلند ب ام و در ایران خطاب کرد. خودرویی با ظاهر جمع و جور و جذلب که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و با کد اتاق E83 معرفی شد.
طراحی ظاهر X3 متشکل از خطوط شکسته است و خبری از خطوط منحنی در طراحی آن نیست. طراحی چراغهای جلو و عقب هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و مواردی مانند قسمت همرنگ بدنه روی سپر جلو و جای مناسب مهشکنها، ظاهر خودرو را از سادگی دور کردهاند. البته مواردی همچون قطعات سیاه پلاستیکی روی سپرها و دور گلگیرها چندان جالب نیست. البته کیفیت این قطعات کاملا مطلوب است.
با قدم گذاشتن به داخل کابین، کمی ناامید خواهید شد. طراحی کابین بسیار ساده است و درخور یک بامو اسپرت نیست. کیفیت متریال کابین نیز آنچنان که از یک بامو انتظار میرود بالا نیست. اما فضای کابین و صندلیها کاملا مناسب است و تنظیم صندلیهای جلو به صورت برقی انجام میشود.
تکانهای زیاد داخل کابین با توجه به کمک فنرهای اسپرت اجتناب ناپذیر است و سرو صداهایی نیز از ردیف عقب شنیده میشود. اما فرمانپذیری و هندلینگ X3 علیرغم ارتفاع زیاد از سطح زمین، همچون یک بامو اسپرت خوب و دلچسب است. عملکرد جعبهدنده نیز دقیق است و در حالت دستی اگر فراموش کنید معکوس دهید، خود جعبه دنده به صورت اتوماتیک این کار را میکند. عملکرد موتو معمولی است. X3 در دو مدل 25i و 30i در ایران حضور دارد .
نمونه 30i به عنوان قوی ترین نمونه از یک موتور ۶سیلندر خطی به حجم ۳لیتر و قدرت ۲۷۲ اسب بخار بهره میبرد. این دو دیفرانسیل جمع و جور نیازهای رانندگی اسپرتی شهری را تا حدی پاسخ میدهد و واکنش پیشرانه به پدال گاز مناسب است. شیبهای نسبی و تپههای معمولی را به خوبی بالا میرود، اما از آن نمیتوان انتظار قابلیت آفرود داشت. چون این یک کراس اوور جمع و جور است که برای مسیرهای شهری طراحی شده است.
رقبای داخلی و خارجی
Benz GLK
Renault Koleos
Toyota Rav4
پیشنهاد نهایی
ب ام و X3 هنوز هم زیباست. قیمت آن در محدوده قیمت انواع هیوندای توسان،اسپرتیج و میتسوبیشی ASX است، اما این کراس اوور آلمانی یک سر وگردن نسبت به این رقبای تازه کار بالاتر قرار میگیرد و ارزش خرید دارد. خصوصا اینکه از بازار خرید و فروش نسبتا مناسبی هم برخوردار است. البته هنگام خرید حواستان را به سلامت گیرباکس و نداشتن خطاهای گوناگون فنی کاملا جمع کنید.
طراحی ظاهر X3 متشکل از خطوط شکسته است و خبری از خطوط منحنی در طراحی آن نیست. طراحی چراغهای جلو و عقب هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و مواردی مانند قسمت همرنگ بدنه روی سپر جلو و جای مناسب مهشکنها، ظاهر خودرو را از سادگی دور کردهاند. البته مواردی همچون قطعات سیاه پلاستیکی روی سپرها و دور گلگیرها چندان جالب نیست. البته کیفیت این قطعات کاملا مطلوب است.
با قدم گذاشتن به داخل کابین، کمی ناامید خواهید شد. طراحی کابین بسیار ساده است و درخور یک بامو اسپرت نیست. کیفیت متریال کابین نیز آنچنان که از یک بامو انتظار میرود بالا نیست. اما فضای کابین و صندلیها کاملا مناسب است و تنظیم صندلیهای جلو به صورت برقی انجام میشود.
تکانهای زیاد داخل کابین با توجه به کمک فنرهای اسپرت اجتناب ناپذیر است و سرو صداهایی نیز از ردیف عقب شنیده میشود. اما فرمانپذیری و هندلینگ X3 علیرغم ارتفاع زیاد از سطح زمین، همچون یک بامو اسپرت خوب و دلچسب است. عملکرد جعبهدنده نیز دقیق است و در حالت دستی اگر فراموش کنید معکوس دهید، خود جعبه دنده به صورت اتوماتیک این کار را میکند. عملکرد موتو معمولی است. X3 در دو مدل 25i و 30i در ایران حضور دارد .
نمونه 30i به عنوان قوی ترین نمونه از یک موتور ۶سیلندر خطی به حجم ۳لیتر و قدرت ۲۷۲ اسب بخار بهره میبرد. این دو دیفرانسیل جمع و جور نیازهای رانندگی اسپرتی شهری را تا حدی پاسخ میدهد و واکنش پیشرانه به پدال گاز مناسب است. شیبهای نسبی و تپههای معمولی را به خوبی بالا میرود، اما از آن نمیتوان انتظار قابلیت آفرود داشت. چون این یک کراس اوور جمع و جور است که برای مسیرهای شهری طراحی شده است.
رقبای داخلی و خارجی
Benz GLK
Renault Koleos
Toyota Rav4
پیشنهاد نهایی
ب ام و X3 هنوز هم زیباست. قیمت آن در محدوده قیمت انواع هیوندای توسان،اسپرتیج و میتسوبیشی ASX است، اما این کراس اوور آلمانی یک سر وگردن نسبت به این رقبای تازه کار بالاتر قرار میگیرد و ارزش خرید دارد. خصوصا اینکه از بازار خرید و فروش نسبتا مناسبی هم برخوردار است. البته هنگام خرید حواستان را به سلامت گیرباکس و نداشتن خطاهای گوناگون فنی کاملا جمع کنید.
6849431
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار علمی فناوری
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایتدنس شایعهی فروش تیکتاک را تکذیب کرد و گفت برنامهای برای واگذارکردن این شبکهی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنشهای منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفتهترین دستگاههای تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعملها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سالها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیینهای بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهمترین و جدیترین بیماریهای عفونی در تمام قارههای دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشهساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبانهای خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.