قاسم سواری سنگوری، در جلسه کارگروه استانی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که امروز (۲۵ تیرماه) در ادارهکل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما واقعا شرایط سختی را گذراندیم تا اهمیت کارگروه آموزش را در سطح استان با همکاری همه دستگاهها نشان دهیم و انتظار میرود که بتوانیم مسائل، چالشها و مشکلاتی که پیشروی مسائل آموزشی - پژوهشی وجود دارند را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: برای استفاده از ظرفیت موجود در دستگاههای اجرایی، وظایف و ماموریتهایی تعریف کردهایم و انتظار میرود که دستگاهها اجرایی نیز به صورت اساسی ورود کنند.
مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پایان نیز گفت: سال گذشته در کارگروه خواستیم که ساز و کاری تعریف کنند تا بر پروژههای ملی در سطح استان نظارت شود که متاسفانه در این خصوص پیشنهادی داده نشد.
به گزارش ایسنا، همچنین علی حقیقی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در سال گذشته عمده کاری که انجام شد، این بود که وظابف کمیته آموزش و پژوهش این کارگروه مشخص شد. همچنین بحث و تبادل نظری در خصوص مشکلات و چالشهای استان در کارگروه انجام شد.
وی افزود: ما در استانی هستیم که دچار ابر چالشها است. مشکلات استان به سادگی حل نمیشوند. بنابراین لزومی ندارد، هر سال محورهای کارگروه را تغییر دهیم. ما در استان صنعتی زندگی میکنیم و این صنایع برای ما فرصت هستند اما از طرفی معضلاتی مانند آلودگیهای زیست محیطی را نیز دارند و ما باید با یک درصد از بودجه استانی، مشکلات را حل کنیم. باید کارگروه استانی آموزش، پژوهش، فنوری و نوآوری به سمت دستگاههایی برود که بودجه ملی دارند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ما باید سامانهای در کارگروه داشته باشیم تا از موازیکاری پرهیز شود و همه فعالیتهای پژوهشی در آن ثبت شده باشد.
همچنین علیحسین صابری، مدیر بنیاد نخبگان خوزستان در پایان در خصوص بودجه میلیاردی در نظر گرفته شده برای این کارگروه، اظهارکرد: این اعتبار جذب نشده و در نتیجه ظرفیت کافی برای جذب آن نیز به کار گرفته نشده است. وقتی یک مساله برای چند سال در اولویت کارگروه باشد، نشاندهنده این است که برای حل آن مشکل، هیچ اتفاقی نیفتاده است. بنابراین بهتر است برای اهداف و مسائل، هدفگذاری کلی و بازه زمانی خاص در نظر گرفته شود.
انتهای پیام